شناسهٔ خبر: 22602794 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

توقف استقلال مقابل سیاه جامگان قعرنشین

در ادامه رقابتهای هفته دوازدهم لیگ برتر در حالی پیگیری شد که در مهمترین بازی استقلال برابر سیاه جامگان متوقف شد.

صاحب‌خبر -
این بازی که از ساعت ۱۴:۴۵ در ورزشگاه ثامن مشهد برگزار شد شاگردان شفر با ترکیب حسین حسینی، مجید حسینی، پادوانی، خسرو حیدری، امید نورافکن، امید ابراهیمی، روزبه چشمی، جپاروف، فرشید اسماعیلی (۶۶- مهدی قائدی)، جابر انصاری و سجاد شهباززاده (۷۴- علی قربانی) به مصاف سیاه جامگان رفت که این مسابقه در نهایت با نتیجه تساوی بدون گل به اتمام رسید.
در نیمه اول استقلال بازی را تهاجمی آغاز کرد و برتری محسوسی هم داشت اما با توجه به موقعیت هایی که نصیبش شد نتوانست استفاده ببرد تا در ادامه بازی آرام آرام بازی متعادل پیگیری شود.تنها فرصت جدی گلزنی را شهباززاده در دقیقه ۳۱ از دست داد. در این صحنه شهبازاده با دروازه بان حریف تک به تک شدن شهباززاده شد که شوت محکم شهباززاده را دروازه‌بان تیم سیاه جامگان راهی کرنر کرد.در ادامه این بازی اتفاق خاصی رخ نداد تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.
در نیمه دوم این بازی تیم استقلال کاملا بر بازی سوار بود و چندین و چند فرصت خوب گلزنی را از دست داد. سرعت بالای انتقال توپ از دفاع به خط حمله استقلال، بارها باعث جاماندن مدافعان سیاه جامگان شد. از جمله این فرصت‌ها می‌توان به موقعیت دقیقه ۵۵ اشاره کرد که استقلال روی پاس فرشید اسماعیلی برای شهباززاده صاحب فرصت گلزنی شد اما ضربه او راهی اوت شد. اشتباه بازیکنان استقلال در پاسکاری ها بسیار مشهود بود. تنها فرصت سیاه جامگان دقیقه ۵۸ بدست آمد که شوت یرکوویچ را مدافعان به کرنر فرستادند. شفر برای حفظ فشار روی دروازه سیاه جامگان، مهدی قائدی و علی قربانی را اواسط نیمه دوم وارد زمین کرد .بی شک مهمترین موقعیت استقلال را قائدی از دست داد.دقیقه ۶۹ شوت محکم او پس از تیرک به انصاری رسید که ضربه سر او هم در آغوش دروازه بان حریف قرار گرفت. در ادامه هر چند استقلال تلاش زیادی برای به ثمر رسیدن گل کرد اما در نهایت این بازی بدون این که گلی دربر داشته باشد انتیازهایش تقسیم شد تا شفر همچنان در حسرت برد خارج از خانه باشد.
وینفرد شفر بعد از تساوی تیمش برابر سیاه جامگان گفت: بازی خیلی خوبی را ارائه کردیم و فرصت‌های گلزنی خوبی داشتیم. در نیمه اول یک گل داشتیم که داور به اشتباه آن را آفساید اعلام کرد.ما فرصت‌های خوبی داشتیم. شاید اگر گل ما را درست اعلام می‌کردند می‌توانستیم به گل‌های بعدی هم دست پیدا کنیم. از سبک بازی که ارائه کردیم خوشحالم اما از ضربات آخر بازیکنانم راضی نیستم. پنج یا شش شانس ۱۰۰ درصد داشتیم اما به گل نرسیدیم.در نیمه نخست به گل رسیدیم که به نظر داور آفساید بود، باید در تمرینات شاداب‌تر کار کنیم. همه چیز همین بود که موقعیت‌های گلزنی زیادی داشتیم اما به گل نرسیدم.خوشحالم که روزبه مصدوم نشد، خطایی روی چشمی انجام شد که نگران شدم. حتی ممکن است جام جهانی را از دست بدهد. یک خطای شدید هم روی قائدی صورت گرفت که سلامتش را مورد خطر قرار داد.در طول ۹۰ دقیقه حاکم میدان بودیم ولی به برتری نرسیدیم. سجاد در نیمه نخست یک موقعیت تک‌به‌تک داشت اما گل نزدیم. در نیمه دوم هم جابر موقعیتی فوق‌العاده داشت اما به گل نرسیدیم. باید محکم‌تر و دقیق‌تر باشیم تا به گل برسیم. آن چه در تمرینات باید رویش کار کنیم، این است که باید با تمرکز و دقت کامل کار کنیم. در بازی با نفت هم که پیروز شدیم بازی را در اختیار داشتیم. بازیکنان در نیمه دوم بهتر کار کردند. استقلال با این تساوی ۱۳ امتیازی شد و با یک پله صعود در رده یازدهم قرار گرفت. سیاه جامگان هم با ۸ امتیاز در قعر جدول باقی ماند.
علیرضا مرزبان سرمربی تیم فوتبال سیاه جامگان بعد از تساوی استقلال گفت: خیلی خوب مقاومت کردیم و یک امتیاز گرفتیم.ما به اتحاد درونی نیاز داریم. ما نیاز داریم بازیکنان از یکدیگر درک خوبی داشته باشند و به این مساله رسیدیم. ما یک شانس توسط بادامکی در نیمه اول داشتیم. استقلال هم یک فرصت گلزنی داشت. تیم من خیلی خوب مقاومت کرد و یک امتیاز گرفت. اگر یرکوویچ گل می‌زد، می‌شد برنده باشیم.سومین باری بود که در لیگ به همراه سیاه‌جامگان حضور داشتم. کسب یک امتیاز از ۹ امتیاز دردناک است زیرا باید نفت آبادان را شکست می‌دادیم. تغییرات در سیاه‌جامگان آغاز شده، به بازیکنانی که نمی‌خواستیم اعلام کردیم. می‌دانستم که به بازیکنان مشهدی می‌توانم اعتماد کنم. روی این بازیکنان و اتحاد درونی تیم حساب کردم.سیاه‌جامگان به ترمیم بزرگی نیاز دارد. اگر بخواهید در کنسرت بزرگان بنوازید باید ادوات لازمه را داشته‌ باشید. با چند بازیکن صحبت کردیم اما تا قطعی نشده راجع به اسامی آنها صحبت نمی‌کنیم.

در ادامه بازی های هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال ذوب آهن اصفهان با نتیجه ۲ بر یک سپیدرود رشت را شکست داد.گل‌های شاگردان قلعه‌نویی را علی حمام ۶۷ و دانیال اسماعیلی‌فر به ثمر رساندند. تک گل تیم سپید رود را میثم فردوسی به ثمر رساند. در حالی که بازی دقایق وقت اضافه خود را سپری می کرد این ذوب آهن بود که در دقیقه ۹۲ توسط دانیال اسماعیلی فر گل برتری را به ثمر رساند.
قلعه نوعی سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن بعد از پیروزی تیمش برابر سپیدرود گفت: خدا را شکر به لیگ برگشتیم.هر دو تیم می‌توانستند برنده بازی باشند. خوشحالم که بعد از چند هفته توانستیم سه امتیاز این دیدار را از آن خود کنیم.
علی نظرمحمدی سرمربی تیم فوتبال سپیدرود رشت پس از شکست ۲ بر یک برابر ذوب‌آهن گفت: می‌دانستیم بازی سخت و نفسگیری خواهیم داشت. ذوب‌آهن تیمی خوب و با تشکیلات قوی است. ما سه بازیکن اصلی خود را به دلایل محرومیت و مصدومیت در اختیار نداشتیم. نیمه اول دست حریف بود و از کناره‌ها توسط مدافعانش فشار می‌آورد.در بین دو نیمه با بازیکنان صحبت کردیم و تغییراتی صورت دادیم. بعد از آن بازی دست سپیدرود افتاد. شاگردان قلعه‌نویی در ضد حمله و ارسال‌ها قوی بودند. ما بعد از خوردن گل نخست به حملات خود ادامه دادیم و توانستیم نتیجه را به تساوی برگردانیم. پس از آن نیز حملات خود را ادامه دادیم اما بر خلاف جریان بازی و به دلیل بی‌تجربه بودن بازیکنانمان در دقایق پایانی گل دوم را پذیرفتیم و نتوانستیم با امتیاز از زمین خارج شویم.
در دیگر بازی این هفته سپاهان هم برابر تراکتورسازی قرار گرفت که توانست با ۳ گل این تیم را شکست دهد.زلاتکو کرانچار سرمربی تیم فوتبال سپاهان در نشست خبری پس از برتری سه گله تیمش برابر تراکتورسازی حضور یافت و اظهار کرد: بازی رو به جلویی انجام دادیم. تیم ما برخلاف دیدارهای قبلی توانست مزد حملاتی را که انجام می‌دهد بگیرد و سه گل به تراکتورسازی بزند. در این بازی مهاجمانمان به خوبی عمل کردند.برخلاف بازی های قبلی مزد زحماتمان گرفتیم. تا دقیقه شش، بازی دست تراکتورسازی بود اما بعد از به ثمر رسید گل بازی دست ما افتاد و توانستیم بازی را در اختیار بگیریم. به تراکتورسازی تبریک می‌گویم اما کاش هوادارنمان در این بازی بودند تا شادی این سه امتیاز را با آن‌ها تقسیم می‌کردیم.
یحیی گل‌محمدی، سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی پس از شکست ۳ بر صفر مقابل سپاهان گفت: بازی را خوب شروع کردیم اما برخلاف جریان بازی گل خوردیم. از موقعیت‌های‌مان استفاده نکردیم و گل‌های بعدی را دریافت کردیم. روی گل‌های بعدی اشتباهات فردی دخیل بود.هم‌چنین ۱۰ نفره شدن و خوردن گل دوم شیرازه تیم ما را به ریخت. البته این را باید بگویم که احتمال به گل تبدیل شدن موقعیت‌های ما نسبت به سپاهان بهتر بود ولی قدر آن‌ها را ندانستیم.سپاهان انگیزه زیادی برای این بازی داشت. به این تیم تبریک می‌گویم اما بازیکنان ما تا آن‌جایی که می‌توانستند جنگیدند. بضاعت تیم ما محدود بود.اگر یک تیمی موقعیت خوبی به دست بیاورد باید از آن استفاده کند. در نیمه اول اگر از موقعیت‌های‌مان استفاده می‌کردیم می‌توانستیم  به گل برسیم. ذوب آهن ۴ تا ۵ حمله به روی دروازه ما کرد. نتیجه ۳ بر صفر جای توجیه ندارد. اگر موقعیت‌های‌مان گل می‌شد نتیجه غیر از این بود.قبل از آن که به نیم فصل دوم برسیم، سه بازی پیش رو داریم که تمرکز ما بیش‌تر از تغییرات نیم فصل دوم روی آن سه بازی است. سعی می‌کنیم این بازی‌ها را با تمام قوا به نتیجه برسانیم.
در ادامه رقابت ها تیم فوتبال سایپا با یک گل نفت تهران را شکست داد.این بازی که از ساعت ۱۵:۱۵ در ورزشگاه تختی به مصاف سایپا رفت با تک گل دقیقه ۶۲ طارمی به سود شاگردان علی دایی به پایان رسید. سایپا با این پیروزی ۱۷ امتیازی شد و موقتا تا رده ششم جدول بالا آمد. نفت نیز با ۱۲ امتیاز در رده چهاردهم باقی ماند.
علی دایی سرمربی تیم فوتبال سایپا بعد از برتری تیمش برابر نفت تهران گفت: بازی یک‌طرفه بود و می‌توانستیم چهار، پنج گل بزنیم. امروز شاهد بازی یک طرفه‌ای بودیم و از دقیقه یک تیم برتر میدان بودیم. به نظر من در کل ۹۰ دقیقه، نفت یک موقعیت نصفه و نیمه داشت ولی ما موقعیت‌های زیادی داشتیم که به خاطر سهل انگاری بازیکنانمان به گل نرسیدیم. نتیجه عادلانه این دیدار ۴ بر صفر یا ۵ بر صفر بود. ما در این دیدار مصدومان زیادی داشتیم ولی جوانانمان جواب اعتماد ما را دادند.فوتبال است و بازیکنان من بیش از اندازه موقعیت از دست دادند. ما باید چند نفر اضافه کنیم تا بتوانیم از موقعیت‌هایمان استفاده کنیم چون ممکن است با رفتن یک گل به دروازه‌مان بازی را از دست بدهیم. نفت در این دیدار تنها کاری که می‌کرد از توپ‌های بلند استفاده می‌کرد.این نشان دهنده مدیریت ضعیف نه تنها در فوتبال ما بلکه در جامعه ما است. ما مدیرانی داریم که به هیچ عنوان این کاره نیستند. وزارت نفت، پارسال با چه پشتوانه‌ای نفت را به گروه قبلی داد؟ آنها حق همه را پایمال کردند. بر چه اصولی چنین تیم بزرگی را به چنین آدم‌هایی می‌سپارند. این افراد معلوم نیست چه دارند یا چه ندارند.ما در استفاده از بازیکنانمان به با تجربه و کم تجربه نگاه نمی‌کنیم و هرکس که آماده باشد بازی می‌کند. طاها شریعتی می‌تواند در آینده مدافع قدرتمندی باشد.



وحید صابری

نظر شما