شناسهٔ خبر: 22602687 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل ساماندهی و هماهنگی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان

سازمان های مردم نهاد به مناطق زلزله زده روانشناس اعزام می کنند

تهران - ایرنا - مدیرکل ساماندهی و هماهنگی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از اقدامات سازمان های مردم نهاد برای کمک روانشناسی به زلزله زدگان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت ورزش و جوانان، امید محدث در باره حضور روان شناسان در مناطق زلزله زده اظهار داشت: متاسفانه در هنگام وقوع حوادث غیر مترقبه مانند سیل و زلزله که همراه با خسارت مالی و جانی همراه است زلزله زدگان دچار آسیب های روحی و روانی متعددی می شوند.
وی ادامه داد: خسارت های مادی از طرق کمک های دولت و یا کمک های مردمی بعد از مدتی جبران می شود و این آسیب های روحی و روانی هستند که متاسفانه تا مدت ها باقی می مانند و باید تدبیری اندیشیده شود.
محدث افزود: بازماندگان حوادث که یا بستگانشان را از دست داده اند و یا به واسطه آن حادثه دچار اختلالات روحی و روانی و ترومای روحی شده اند، باید با فوریت مورد درمان قرار گیرند.
وی در ادامه گفت: از روزهای اول بعد از وقوع زلزله حضور روان شناسان در مناطق زلزله زده الزامی است ولی به دلیل اینکه محدودیت تردد در روزهای اول در کرمانشاه بود احساس شد که اگر از همین روزهای نخست روانشناسان اعزام شوند ممکن است در روند عملیات امداد و نجات اختلال ایجاد کند.
مدیر کل ساماندهی و هماهنگی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: بنابراین این موضوع را به هفته بعد و پس از پایان عملیات امداد و نجات موکول شد تا روان شناسان در موقعیت مناسب تری برای درمان و پیگیری مسایل روحی و روانی که برای بازماندگان و عزیزانی که در این حادثه حضور داشتند ، خدمات درمانی ارایه کنند.
وی با اعلام این که این کار توسط وزارت ورزش و جوانان انجام نمی شود، افزود: این کار توسط سمن هایی که در حوزه آسیب های اجتماعی و مرتبط با مراکز مشاوره و روانشناسی هستند و ارتباطات گسترده با روانشناسان و روانپزشکان دارند صورت می گیرد.
محدث افزود: ما به عنوان یک نهاد دولتی هماهنگی های ورود و اسکان را انجام می دهیم تا تیم های از روانشناسان و روانپزشکان آنجا حاضر شوند.
وی ادامه داد: هفته گذشته از طریق سمن ها حدود 120 ماشین آفرود را با اقلامی که از طریق خود آنها و مردم جمع آوری شد به کرمانشاه ارسال کردیم و آنجا خدمات و کمک رسانی کردند، سمن های دیگر نیز در سایر حوزه ها فعال بودند و معاونت جوانان نیز هماهنگی های لازم را در خصوص ورود آن ها به مناطق مختلف انجام شد.
اجتمام*1724*3377
خبرنگار: سمانه زین العابدین * انتشار: حسین فتح الهی

انتهای پیام /*

نظر شما