شناسهٔ خبر: 22602383 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیر تیم‌های ملی کوراش:

رقیب اصلی ایران در مسابقات جهانی کوراش ازبکستان است

مدیر تیم‌های ملی کوراش گفت: رقیب اصلی ایران در مسابقات جهانی کوراش ازبکستان است.

صاحب‌خبر -

کوروش خسرویار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد گفت: رقابت‌های جهانی کوراش از 10 تا 14 آذرماه به میزبانی ترکیه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به میزبانی بجنورد در رقابت‌های قهرمانی کوراش جوانان آسیا در چند ماه پیش، افزود: به دلیل برگزاری این میزبانی با اجازه فدراسیون، فارغ از روند انتخابی یک تیم کامل از خراسان شمالی اعزام می‌شود و یک تیم نیز بعد از انجام مسابقات انتخابی در سطح کشور برگزیده شد و در نهایت ایران با 14 نفر در قالب دو تیم 7 نفره در این رقابت‌ها حاضر خواهد شد.

مدیر تیم‌های ملی کوراش، بهزاد وحدانی در 60 کیلوگرم، مصطفی دلیریان در 66 کیلوگرم، الیاس پاک‌دل در 73 کیلوگرم، الیاس علی‌اکبری در 81 کیلوگرم، حامد رشیدی در 90 کیلوگرم، احمد جفا کش مقدم در 100 کیلو و سعید قاسمی در وزن مثبت 100 کیلوگرم را نفرات تیم اعزامی خراسان شمالی عنوان کرد.

دبیر کوراش کشور گفت: علی قلی‌پور در وزن 60 کیلوگرم، قنبر علی قنبری وزن 66، امید تیزتک وزن 73، مجتبی اسکندری وزن 81، مجتبی زمانی مقدم وزن 90، مجتبی نیک‌بین وزن 100 و جعفر پهلوان در وزن مثبت 100 کیلوگرم اعضای تیم کشوری‌اند.

خسرویار در ادامه اظهار داشت: مرحله نهایی اردوی آمادگی اعضای تیم استان خراسان رضوی از تاریخ 24 آبان‌ماه در محل خانه جودوی مجموعه ورزشی علیدخت شروع‌ شده و کوراش‌کاران در حال تمرین هستند و همچنین متأسفانه آقای وحدانی در وزن 60 کیلوگرم به علت آسیب‌دیدگی از ترکیب تیم کنار گذاشته شد.

به گفته رئیس هیئت جودو و کوراش خراسان شمالی، سرمربی تیم ملی خسرو دلیر از خراسان رضوی و مربیان تیم رضا مهنان و حسین علی‌اکبری از خراسان شمالی هستند.

وی همچنین احمد وکیلی از اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد را سرپرست تیم معرفی کرد که در این رقابت‌ها تیم را همراهی می‌کند.

خسرویار، مجتبی توکلی را داور ایرانی حاضر در رقابت‌های جهانی ترکیه معرفی کرد.

دبیر کوراش کشور در توضیح تعداد کشورهای حاضر در مسابقات جهانی ترکیه گفت: مسابقات ترکیه کنگره جهانی است و از آنجا که 90 کشور عضو فدراسیون جهانی کوراش هستند و کنگره جهانی نیز سالی یک‌ بار اتفاق می‌افتد و از طرف دیگر ترکیه کشور در دسترس‌تری نسبت به سایر کشورهاست و سفر به آن راحت‌تر است، بنابراین معمولاً مسابقاتی که در ترکیه است، تعداد تیم‌های شرکت‌کننده بالاست و رقابت‌ها کیفی‌تر برگزار می‌شود.

خسرویار، ازبکستان را از رقبای اصلی ایران دانست و مطرح کرد: ازبکستان همیشه رقیب اصلی ما بوده است، البته تاجیکستان، کره جنوبی، ژاپن و به‌ تازگی تایوان و همچنین ترکیه میزبان از رقبا و تیم‌های قدر محسوب می‌شوند.

مدیر تیم‌های ملی کوراش در خصوص هزینه‌ها نیز گفت: هزینه‌ها شامل هزینه بلیط رفت‌ و برگشت هواپیما، هتل و مسائل دیگر است که حداقل برای هر نفر هزار دلار باید در نظر گرفت.

وی، تیم خراسان شمالی را از لحاظ تأمین بودجه بدون مشکل عنوان کرد و افزود: طی جلسه‌ای که دو هفته پیش با آقای پورعیسی برگزار شد تقریباً تأمین هزینه‌های تیم انجام و دستورات لازم صادر شد و مبلغی توسط آقای اکبری نماینده شهر بجنورد تأمین شد و مبلغی هم قرار شد آقای قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس تأمین کند.

خسرویار در ادامه افزود: بهترین مقامی که تاکنون کسب‌ شده، نایب قهرمانی جهان در سال 2013 که در ترکیه رده سنی بزرگسالان و قهرمانی جوانان جهان در سال 2010 در مسابقات دهلی با تیم خراسان شمالی بوده است.

رئیس هیئت جودو و کوراش خراسان شمالی در پایان در خصوص کسب مدال در این رقابت‌ها ابراز امیدواری کرد و اظهار داشت: تیم اعزامی استان خراسان شمالی اکثراً از مدال‌آوران سال‌های اخیر هستند و اگر در این رقابت‌ها به مشکل خاصی برنخوریم سعی بر این است که علاوه بر حفظ جایگاه نایب قهرمانی جهان با عنوان قهرمانی برگردیم.

انتهای پیام/ذ

نظر شما