شناسهٔ خبر: 22602335 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

راهکارهای توسعه هواشناسی کاربردی در بخش کشاورزی در تکاب بررسی شد

ارومیه- جلسه بررسی راهکارهای توسعه هواشناسی کاربردی در بخش کشاورزی با حضور مدیران استانی و شهرستانی شهرستان تکاب برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، در این جلسه رضا افشاری نژاد مدیر جهاد کشاورزی تکاب اظهارداشت: با توجه به اینکه شهرستان تکاب، شهرستان پایلوت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است و جهت توسعه اقتصادی و تولیدی شهرستان و خروج از رکود و .. برنامه های زیربنایی زیادی عملیاتی و تدارک لازم انجام شده است.

وی با بیان اینکه در این راستا برنامه های تحقیقاتی گسترده در زمینه افزایش محصول حبوبات ، غلات، کشت گیاهان دارویی و دانه های روغنی ، میوه های سردسیری و خشک و .. آغاز شده است ادامه داد: نیاز است که آمار ۱۰ ساله هواشناسی به صورت کامل در اختیار مدیریت شهرستان تکاب قرار گیرد تا تصمیم گیری های کاربردی در این زمینه اتخاذ شود.

افشاری نژاد خواستار احداث ایستگاه اقلیم شناسی و آمار و داده های ۱۰ساله جهت توسعه تحقیقات در بخش کشاورزی شد و اظهارداشت: با راه اندازی ایستگاه های اقلیم شناسی در این شهرستان می توان برنامه ریزی اصولی برای مدیریت بخش کشاورزی انجام داد.

عباسی معاون فرماندار شهرستان تکاب گفت: این شهرستان با توجه به شرایط اقلیمی ویِژه یکی از مناطق مورد توجه برنامه ریزان و مسئولین در جمع آوری و تدوین شاخص های هواشناسی است.

وی با اشاره به پتانسیل های شهرستان در بخش کشاورزی بر تعامل، همکاری و آگاهی بخشی توسط دهیاران در مناطق روستایی تاکید کرد و افزود: اقدامات اساسی و پایه ای در راستای افزایش سطح شاخص های مختلف در بخش کشاورزی شهرستان صورت گرفته است.

در ادامه این جلسه معاون مدیر کل سازمان هواشناسی استان آذرباجان غربی ضمن برشمردن ویژگیهای اقلیمی استان اظهارداشت: شهرستان تکاب از نظر پارامترهای اقلیمی دارای شرایط خاص و متفاوت در منطقه است.

شیخ محمدی، با اشاره به تداوم شرایط اقلیمی در منطقه افزود: با توجه به نقش تاثیر گذار پارامترهای اقلیمی در زندگی روز مره مردم، تعامل بین بخشی و آگاهی از نحوه و میزان عملکرد شاخصهای اقلیمی در بخش کشاورزی بسیار حیاتی است.

در این جلسه مقرر شد که نقشه های پیش بینی بارندگی و ... در زمان کوچ بصورت فصلی در اختیار اتحادیه و تعاونی زنبورداران جهاد کشاورزی قرار گیرد.

نظر شما