شناسهٔ خبر: 22602117 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توزیع 180 هزار جلد قرآن در اماکن مذهبی کرمان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان از توزیع بیش از 180 هزار جلد قرآن کریم طی 11 ساله گذشته در اماکن مذهبی و متبرکه این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام محمد قاسمی زاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان ضمن بیان کمبود موقوفات قرآنی در استان به اقدامات ترویجی این اداره کل اشاره کرد و گفت: طی 11 ساله گذشته بیش از 180 هزار جلد قرآن کریم در اماکن مذهبی و متبرکه استان کرمان توزیع شده است.

وی افزود: همزمان با ایام دهه وقف نیز 2 هزار و 500  جلد قرآن کریم از محل اجرای نیات موقوفه محمد کریم خان (ظهیرالدوله) در مساجد استان کرمان توزیع می شود.

حجت الاسلام قاسمی زاده با بیان اینکه در حوزه قرآن کریم موقوفات بسیار کمی در کرمان داریم، تصریح کرد:  وقف بر تعالیم قرآن کریم و شناخت حضرت ولی عصر(عج) ازجمله نیاتی است که متاسفانه نسبت به آن بی توجهی و غفلت شده است.

وی یادآور شد: طی 11 سال گذشته تمام توان خود را در به منظور تأمین و خریداری کتب قرآن کریم به کار گرفتیم و تاکنون بیش از 180 هزار جلد قرآن کریم در محل مساجد، تکایا، مؤسسات قرآنی و اماکن متبرکه استان کرمان توزیع شده است.

حجت الاسلام قاسمی زاده به اجرای طرح ملی وقف مصحف شریف قرآن کریم سازمان اوقاف اشاره کرد و گفت: در این طرح خیران و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به ادارات اوقاف و پرداخت مبلغ  7 هزار تومان به ازای هدیه هر جلد کلام الله مجید تعداد قرآن‌های مد نظر را خریداری و برای مکان مورد نظر به نام خود و بستگان  وقف و اهدا کنند.

 وی با اشاره به تشکیل و مستقر شدن اداره قرآنی در پست های اداری ادارت سازمان اوقاف افزود: هدف از راه‌اندازی این اداره قرآنی با ثبات‌ و تخصصی‌تر شدن آموزش‌ها و مسابقات قرآن در سطح استان‌ها  و اجرای مأموریت‌های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه است.

یادآور می شود: موقوفه محمدکریمان خان (ظهیر الدوله)  از جمله موقوفات قدیمی دارای رقبات و اراضی در شهرستان های کرمان و رفسنجان است که برگزاری جشن ها و اعیاد، طلاب حوزه های علمیه، افطار، تعزیه داری ایام محرم، اطعام و خیرات و چاپ و توزیع قرآن کریم از جمله نیات مهم این موقوفه است.

انتهای پیام/ب

180 هزار جلد قرآن در اماکن مذهبی استان کرمان توزیع شده است

نظر شما