شناسهٔ خبر: 22601909 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دبیر کارگروه تسهیل یزد:

پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید در یزد ۵۱ درصد رشد داشته است

یزد- دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد با اشاره به اقدامات جدی برای رونق تولید در استان گفت: پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید در یزد ۵۱ درصد رشد داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا علمدار یزدی بعدازظهر امروز در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد با ارائه گزارشی از روند فعالیت های این کارگروه در اجرای طرح رونق تولید اظهار داشت: از زمان معارفه استاندار جدید یزد طی دو هفته گذشته پرداخت تسهیلات رونق تولید در بانکها ۴۳.۲ درصد و میزان پرداخت ۵۱ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۵۳۷ طرح با اعتبار ۴۹۰ میلیارد تومان مصوب شده است، ادامه داد: خوشبختانه در گزارشی که بانک ها ارائه دادند در زمینه میزان پرداخت ها در دو هفته گذشته سرعت خوبی در روند کار دیده می شود.

علمدار یزدی با بیان اینکه در این نشست نیز پرداخت تسهیلات به ۶۶ واحد تولیدی، صنعتی، معدنی و کشاورزی مصوب شد، اضافه کرد: ۸۹ میلیارد تومان برای کمک به رونق این واحدها از سوی بانک ها پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با هدف پرداخت تسهیلات به واحدها است، ادامه داد: واحدهایی که فقط و فقط مشکل نقدینگی داشته و از لحاظ بازار فروش و مسائل مالیاتی و ... مشکلی نداشته باشند می توانند این تسهیلات را دریافت کنند و با بازگشت پول از بازار نسبت به بازپرداخت آن اقدام می کنند.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد بیان کرد: برای ارائه پرونده واحدهای متقاضی در کارگروه، سه جلسه شامل کمیته پایش، کمیته کارشناسی و کمیته بررسی با حضور بخش خصوصی و انجمن مدیران و بانک‌ ها برگزار شده و  که اهلیت متقاضی و بازار واحدها بررسی می شود.

وی تاکید کرد: بررسی طرح ها و واحدهای ارائه شده نیز منوط به داشتن بازار عرضه و فروش کالای تولیدی و مشکل نقدینگی است و سایر مشکلات مانند مدیریت یا ماده ۱۴۱ و ... در کارگروه های دیگری بررسی و رسیدگی خواهد شد.

علمدار یزدی ادامه داد: همچنین امکان صدور پروانه بهره برداری برای واحدهایی که بالای ۶۰ درصد در طرح های خود پیشرفت فیزیکی داشته باشند، با دریافت تسهیلات سرمایه ثابت از سوی کارگروه، امکان پذیر است.

نظر شما