شناسهٔ خبر: 22601670 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رای الیوم: دفتر جنبش 'فتح' در آمریکا ابزاری برای باجگیری از فلسطینیان بود

تهران- ایرنا- روزنامه 'رای الیوم' روز دوشنبه در مطلبی نوشت: دفتر جنبش فتح در واشنگتن که تبدیل به ابزاری برای گروکشی آمریکا از تشکیلات خودگردان بود همان بهتر که تعطیل شد چرا که هیچ فایده ای برای مردم فلسطین نداشت.

صاحب‌خبر -

روزنامه رای الیوم افزود: دفتر فتح در آمریکا باید بسته می شد چرا که تنها بار مالی و سیاسی برای فلسطین و دولت آن داشت و روابط آمریکا و فلسطین را به اشتباه، مطلوب جلوه می داد.
زمانی که جنبش فتح خواستار افتتاح دفتر نمایندگی خود در کشورهای غربی بود گمان می کرد که این موضوع می تواند اتهام تروریسم را از آن بزداید و مسیر تشکیل فلسطین مستقل را هموار کند اما نه اتهام تروریسم پاک شد و نه رویای دولت فلسطین براورده شد.
23 سال از امضای توافق اسلو در باغ کاخ سفید در سال 1993 می گذرد و تشکیلات خودگردان در این سال ها شاهد آمد ورفت وزرا و نمایندگان صلح اروپا و آمریکا بود و در این مسیر یکی پس از دیگری امتیاز داد اما رویای دولت مستقل فلسطین در درون شهرک سازی های گسترده بلعیده شد، پس فایده روابط آمریکا و فلسطین چیست ؟
دولت آمریکا از بزرگترین معامله غرب سخن می گوید و سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان، محمود عباس را همانند سعد الحریری نخست وزیر لبنان به ریاض فرامی خواند و وی را در مقابل دو گزینه قرار می دهد: یا قبول معامله بزرگ آمریکا یا استعفا و کنار رفتن از قدرت و زندگی همانند یاسر عرفات.
این معامله بزرگ همانند افسانه غول و ققنوس است که بسیار در مورد آن می شنویم اما در ظاهر چیزی نمی بینیم. اگر یک قرارداد مکتوب است از عنوان آن مشخص است که توسط جرد کوشنر داماد و مشاور ترامپ تهیه و توسط بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی معلم و استاد وی ، خطوط کلی آن مشخص شده و نیازی به پرسش از مضمون و اهداف آن نیست.
عدم پذیرش این معامله و بی توجهی به بسته شدن دفتر فتح در واشنگتن و روابط با آمریکا در کل و اتخاذ مواضع قاطع در برابر امریکا نشان دهنده کرامت انسان فلسطینی و میراث ارزشمند مقاومت خواهد بود و مضمون همه واکنش های فلسطینی به باجگیری های زشت آمریکا باید همین باشد. محمود عباس باید جرات و شجاعت می داشت و استعفای خود وانحلال تشکیلاتش را اعلام می کرد و به این وضع حقارت بار فلسطینیان پایان می داد.
همانطور که تجربیات گذشته ثابت کرده است هزینه مخالفت با دیکته های آمریکا و 'اسرائیل' نسبت به تحقیر شدن در برابر آنها بسیار کمتر است.
ملت هایی که در برابر اشغالگری ها با شجاعت و قاطعیت ایستادگی کرده اند در نهایت پیروز شده و سرنوشت خود را رقم زده اند و مردم فلسطین نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
خاورم**9366** 1049
مترجم: صغری رحیمی /انتشار دهنده : مریم کاظمی

انتهای پیام /*

نظر شما