شناسهٔ خبر: 22601560 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کارپینو برگزار کرد

کتابینو؛ کمپینی به وسعت کتاب

یک حرکت واقعی برای فرهنگ و هنر، تنها توصیفی است که می‌توان از فعالیت مجموعه کارپینو در هفته کتاب و کتاب‌خوانی داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بازار ایسنا، کارپینو داستانی منحصر به فرد برای کتاب و کتاب‌خوانی ارائه کرده است؛ افرادی که از سرویس‌های کارپینو استفاده کردند، با سوالی از سوی راننده مواجه شدند: راننده از آنها می‌پرسد که برایتان آهنگ بگذارم یا کتاب؟

در قدم بعدی راننده به مسافری که کتاب را انتخاب کرد، کتابی هدیه داد البته این انتهای ماجرا نیست. در کتاب‌ها نوشته‌ای وجود داشت که فرد را به شرکت در مسابقه دعوت می‌کرد. مسابقه‌ای جذاب که با هشتگ کتابینو دنبال می‌شود.

احسان جهانی مدیرعامل کارپینو درباره این کمپین و چرایی تشکیل آن گفت: در کارپینو فرهنگ سازمانی با عنوان من مسئولم وجود دارد که همه افراد شاغل در کارپینو خود را نسبت به اتفاق‌های درون و بیرون شرکت مسئول می‌دانند. ما در کارپینو معتقد هستیم مسئولیت از ما شروع می‌شود. در کتاب و کتاب‌خوانی خواستیم حرکت دعوت به خواندن کتاب را از خودمان شروع کنیم.

جهانی افزود: من مسئولم سرلوحه فعالیت‌های کارپینو محسوب می‌شود و کمپین کتاب و کتابخوانی مسئولیت ما نسبت به جامعه است. می‌خواهیم به سهم خود، تاثیری در سرانه مطالعه کشور بگذاریم و حال مردم را بعد از اتفاق تلخ برای هموطن‌های عزیزمان در کرمانشاه بهتر بکنیم.

جمال احمدی مدیر روابط عمومی و محتوای کارپینو درباره بزرگی این کمپین توضیح داد: در این کمپین سعی کردیم مراکز مطرح و فعال در زمینه کتاب و فرهنگ را با خود همراه کنیم.

وی افزود: پنج‌هزار جلد کتاب‌ از انتشارات چشمه، ویدا و ثالث خریداری شده‌اند. کتاب‌های صوتی نیز از مجموعه شنوتو که یک مرجع فایل‌ها و کتاب‌های صوتی بوده، گرفته شده است و در سرویس‌های کارپینو پخش می‌شوند؛ داوران مسابقه کارپینو نیز تیم رنگیتر هستند که عکس‌های ارسال شده مخاطبان را داوری می‌کنند.

احمدی در ادامه بیان کرد: در این کمپین راننده‌های کارپینو از مسافران می‌پرسند که آنها تمایل به شنیدن کتاب دارند و یا موسیقی؟ البته قرار است همیشه راننده‌های کارپینو این سوال را از مسافران بپرسند.  

مدیر روابط عمومی و محتوای کارپینو در ادامه گفت: راننده‌های کارپینو در یک اقدام فرهنگی به مسافران کارپینو دو کتاب در دو گروه سنی بزرگسال و کودکان هدیه می‌دهند، کتابی برای نوجوانان و کودکان و کتاب دیگری برای خود مسافر.

وی همچنین افزود: کتاب‌های انتخاب شده با هدف حمایت از فرهنگ کتابخوانی و تشویق مردم به خواندن کتاب‌ها انجام می‌شود. دوست داریم یک بار هم که شده افراد

مدیر روابط عمومی کارپینو در ادامه افزود: برخی از کتاب‌های پرفروش توسط نویسنده‌های آنها امضا شده‌اند. پیمان خاکسار، مهدی یزدانی خرم، شهلا زرلکی، نسیم مرعشی، حمیدرضا صدر امضاکنندگان این کتاب‌ها هستند.

احمدی ادامه داد: این کمپین درصدد معرفی کتاب نویسنده‌های جوان ایرانی همچون ملیکا موسوی، زینب امینی، شکوه مقیمی، سیدرضا ملکی نیز است. 

مدیر روابط عمومی کارپینو درباره انواع کتاب‌هایی که به مسافران کتابخوان هدیه می‌شود، گفت: کتاب‌هایی با موضوعات مختلف همچون داستان، رمان، شعر و کتاب‌هایی در حوزه موفقیت و مدیریت نیز برای هدیه به مخاطبان در نظر گرفته شده است.

وی از ادامه همکاری با انتشارات چشمه، ثالث و ویدا خبر داد و افزود: در نظر داریم برای مسافرانی که به این انتشارات سفر می‌کنند کد تخفیف در نظر بگیریم. البته طبق توافق صورت گرفته در رویدادهای این سه نشر حضور مستمر خواهیم داشت.

همچنین همکاری ادامه‌دار با طرح کتابخوانی جهک (جریان همخوانی کتاب) نیز در برنامه‌های بعدی کارپینو قرار دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما