شناسهٔ خبر: 22601547 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فرمانده سپاه استان خراسان شمالی:

۱۵ پروژه اقتصاد مقاومتی در هفته بسیج در خراسان شمالی افتتاح می‌شود

R7719/P1357/S6,55/CT11

فرمانده سپاه استان خراسان شمالی از افتتاح ۱۵ پروژه اقتصا مقاومتی در هفته بسیج در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد سردار سید حسین مرتضوی ظهر امروز در نشست خبری سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی اظهار داشت: تدابیر حکیمانه امام خمینی (ره) سبب عزت و عظمت شجره طیبه بسیج شد به طوری‌که بعد از گذشت سی و هشت سال از انقلاب اسلامی هنوز هم شاهد حرکت رو به جلو این نهاد هستیم که این حاکی‌ از کارایی بسیج در پیشبرد اهداف اساسی نظام اسلامی است.

وی افزود: تفکر بسیج با حضور بسیجیان به گونه‌ای است که همه مرزهای جغرافیایی را شامل می شود. در همه مسائل مهم کشور نیاز به مودت و  اطمینان داریم که در این خصوص ضرورت حضور بسیج اجتناب ناپذیر است.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی ضمن اشاره به شکل گیری جبهه مقاومت اسلامی تصریح کرد: تفکر بسیج این باور را به وجود آورده است که فرهنگ مقاومت محقق شود و امروز جبهه مقاومت اسلامی در برابر نظام سلطه و استکبار جهانی ایستاده و بسیجیان در صحنه رویارویی با نظام سلطه و تفکرات تکفیری به پیروزی‌های میدانی دست پیدا کردند.

مرتضوی با اشاره به این‌که تمام موفقیت‌ها در گستره جهان اسلام به برکت حضور بسیج و فرهنگ بسیج است گفت: امروز تمام کشورها به دنبال این هستند که از تجربه موفق بسیج به گونه ای بهره مند شوند که بتوانند کشور خود را در برابر دشمنان واکسینه کنند. لذا حضور بسیج و تفکر بسیجی در بعد خارجی توانسته به این‌گونه موفقیت‌های چشم‌گیر دست پیدا کند.

فرمانده سپاه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت اسلامی به واسطه ایثارگری های بسیجیان در منطقه توانسته سد بسیار محکمی را در برابر تهاجمات دشمنان اسلام به وجود آورد لذا پیروزی های جهان اسلام مرهون نظام اسلامی و هدایت‌های رهبری و ایثارگری‌های بسیجیان است.

وی با بیان اینکه کارایی بسیج غیرقابل انکار است گفت: در بعد داخلی امروز فرمایشات امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام و دولتمردان حاکی از این است که کارایی بسیج غیرقابل انکار بوده و در هر عرصه که بسیج به میدان بیاید حتما تمام کننده کار بسیج خواهد بود.

مرتضوی ادامه داد: امروز بسیج در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی به کار آمده است .در سال پیش رو رویکرد بسیج به سوی مسائل اجتماعی است. در این راستا تجربه، تخصص و کارآمدی بسیج به کمک مردم و همه نهادها جهت مقابله با آسیب های اجتماعی خواهد آمد.

وی افزود: دشمنان اسلام امروز به ظرفیت و اثربخشی بسیج در جهت خنثی کردن توطئه‌های خود پی بردند همچنین دشمنان سعی دارند مقوله توجه به بسیج مورد غفلت قرار بگیرد اما اخلاص، بصیرت، هوشمندی، ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری بسیجیان نقشه های دشمنان را نقش بر آب کرده است.

فرمانده سپاه خراسان شمالی از افتتاح طرح‌های محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی در هفته بسیج خبر داد و گفت: در هفته بسیج که با شعار محوری بسیج، مظهر مردم سالاری دینی نامگذاری شده است٬ 15 پروژه اقتصاد مقاومتی افتتاح خواهد شد. همچنین افتتاح همزمان 150 مورد از طرح‌های محرومیت‌زدایی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 450 میلیون تومان در هفته بسیج در دستور کار است.

وی در پایان  اضافه کرد:  امروزه در عرصه‌های مختلف علمی شاهد این هستیم که نخبگان علمی بسیجی از شرایط ممتازی برخوردار بوده و بسیاری از نوآوری‌ها و ابتکارات٬ توسط تفکر بسیجیان در حال اتفاق است. آنچه که امروز حائز اهمیت بوده این است که هر بسیجی باید جایگاه خود را در دفاع از نظام اسلامی به شناسایی و نقش خود را به درستی ایفا کند.

انتهای پیام/

نظر شما