شناسهٔ خبر: 22601451 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

مهم‌ترین رویدادهای امنیتی امروز افغانستان

درگیری نیروهای امنیتی افغانستان و طالبان در فراه،کشته و زخمی شدن 15 عضوطالبان در بادغیس، اعطای 500 دستگاه ماشین جنگی به ارتش افغانستان، کشف مخفیگاه مهمات شبکه حقانی در پکتیا، از مهمترین رویدادهای امنیتی امروز دوشنبه 29 آبان است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس: درگیری نیروهای امنیتی و طالبان در فراه، کشته و زخمی شدن ۱۵ عضو طالبان در بادغیس، و انهدام مخفیگاه شبکه حقانی در پکتیا از مهم‌ترین رویدادهای امنیتی امروز دوشنبه ۲۹ آبان در افغانستان است.

درگیری نیروهای امنیتی افغانستان و طالبان در فراه،کشته و زخمی شدن 15 عضوطالبان در بادغیس، اعطای 500 دستگاه ماشین جنگی به ارتش افغانستان، کشف مخفیگاه مهمات شبکه حقانی در پکتیا، از مهمترین رویدادهای امنیتی امروز دوشنبه 29 آبان است.

درگیری نیروهای امنیتی افغانستان و طالبان در «فراه»

«اقبال باهر»، سخنگوی پلیس ولایت فراه با بیان اینکه طالبان شب گذشته به پایگاه‌های امنیتی در شهرستان بالابلوک این ولایت حمله کردند، گفت که در این رویداد 16 عضو طالبان کشته و 13 تن دیگر زخمی شدند.

باهر افزود: این درگیری در روستای گنج آباد و شیوان شهرستان بالابلوک بیش از سه ساعت به طول انجامیده و در این عملیات به نیروهای دولتی هیچ آسیبی نرسیده است.

کشته شدن 100 عضو طالبان در ولایت «هرات»

«جیلانی فرهاد» گفت: در عملیات نیروهای امنیتی افغانستان با عنوان «عزم خالد 21» که در روستاهای سرایک، میرحیدر، ده علی بیک، ده نو و ده پهلوان راه اندازی شد 75 عضو طالبان مسلح کشته و 25 تن دیگر زخمی شدند و در این عملیات 10 تن دیگر بازداشت شدند.

وی افزود: در این عملیات که برای از بین بردن قرارگاه‌ها و مناطق تجمع طالبان مسلح و گروه‌های تروریستی که تحت رهبری ملا نجیب الله فرماندار نظامی طالبان در شهرستان شیندند هرات بود مناطق ماسیان، گودرسنگچال و جوگردک زیر حملات هوایی نیروهای ارتش قرار گرفت ملاصمد معاون والی خودخوانده طالبان کشته شد.

کشته و زخمی شدن 15 عضو طالبان در «بادغیس»

در نتیجه درگیری بین نیروهای دولتی و طالبان مسلح در ولایت بادغیس، 11 عضو طالبان مسلح کشته و 4 تن دیگر زخمی شدند.

عبدالرئوف تاج، فرمانده پلیس بادغیس، با بیان این مطلب گفته است که این رویداد روز گذشته در منطقه‌ گلچین شهرستان قادس رخ داده است. به گفته وی، در جریان این درگیری، 4 نیروی دولتی زخمی شدند.

اعطای 500 دستگاه ماشین جنگی به ارتش افغانستان

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده است که آمریکا در ادامه کمک‌های نظامی خود به افغانستان، حدود 500 دستگاه ماشین جنگی به نیروهای ارتش این کشور کمک کرده است.

وزارت دفاع افغانستان با انتشار خبرنامه‌ای به نقل از وزیری سخنگوی این وزارت نوشته است که هفته گذشته در کنار دیگر کمک‌های آمریکا، 495 دستگاه ماشین جنگی از سوی این کشور به نیروهای ارتش ملی تسلیم شده است.

کشف مخفیگاه مهمات شبکه حقانی در «پکتیا»

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان از کشف و ضبط یک انبار بزرگ سلاح و مهمات در ولایت پکتیا خبر می‌دهند.

نیروهای یگان ویژه امنیت ملی افغانستان در یک عملیات ویژه در روستای راغه، شهرستان چمکنی ولایت پکتیا یک مخفیگاه سلاح و مهمات شبکه حقانی را کشف کردند.

بر اساس خبرنامه امنیت ملی، از مخفیگاه متذکره صدها هزار تیر سلاح های مختلف بدست آمده است. این مهمات با هدف انجام حملات تروریستی و تهاجمی توسط شبکه حقانی از آن سوی خط فرضی دیورند به ولایت پکتیا انتفال شده بود که در عملیات نیروهای امنیت ملی افغانستان کشف و بدست آمده است.

نظر شما