شناسهٔ خبر: 22601199 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

خبر/

همایش کارآفرینان دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی

نصر: همایش کارآفرینان دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی در سالن اجتماعات شهید نومی گلزار آذربایجان شرقی برگزار گردید

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، همایش کارآفرینان دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی با حضور قالیچی، رئیس واحد استانی آذربایجان شرقی؛ فتحی، معاون روابط کار اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان، عبد حافظ، رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان  تبریز، روسای مراکز آموزشی استان و مدرسان و دانشجویان کارآفرین در سالن اجتماعات شهید نومی گلزار آذربایجان شرقی برگزار گردید.

این جلسه به مناسبت هفته جهانی کارآفرین روز دوشنبه مورخ 29/08/96 برگزار شد.

یوزباشی، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی، در ابتدای جلسه ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان گرامی، به ارائه گزارش و تشریح فعالیت های اقدام شده در طول یکسال پژوهشی پرداخت.

وی بیان کرد: با توجه به حمایت های آقای قالیچی از فعالیت های پژوهشی، امیدوارم با همکاری مراکز آموزشی در تحقق اهداف پژوهشی و نوآورانه دانشگاه سهیم بوده و در نیل به این موارد موفق باشیم.

قالیچی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی، ضمن تبریک فرارسیدن ماه ربیع الاول، حادثه جانسوز زلزله کرمانشاه را تسلیت گفته و به بازماندگان این حادثه طلب صبر کرد.
وی بیان کرد: اهمیت پژوهش، تفکر و تعقل آن قدر بالاست که در آموزه های دینی و قرآن مبین بارها و به کرات به آن اشاره شده است.

قالیچی درادامه به رسالت دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان دانشگاه کارآفرین پرداخته و گفت: نقش دانشگاه در سالی که از سوی مقام معظم رهبری مزین به نام اقتصاد مقاومتی: تولید و اشتغال می باشد، باید سازنده باشد و مراکز آموزشی تنها به برگزاری استارت آپ ها بسنده نکنند؛ چرا که گاهی مشاهده می شود استارت آپ ها چندان مولد نبوده و در حد یک کارگاه نمایش ایده ها برگزار می شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی درادامه گفت: در کشورهای توسعه یافته مدیریت بحران جای خود را به مدیریت پیشگیری داده و بجای اینکه مسئولان بعد از بحران وارد عمل شوند، قبل از ایجاد بحران با پیشگیری از بحران ها به مقابله و مدیریت آن می پردازند. و انتظار می رود دانشگاه جامع علمی کاربردی و مراکز آموزشی با کمک دیگر ارگان ها در تحقق امر فوق  کمک های شایانی انجام دهند.

در ادامه جلسه؛ خانم نوروزی، رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تبریز، به راه اندازی دفاتر کارآفرینی و نوآوری در مرکز اشاره کرده و گفت: با توجه به نقش اساسی دانشگاه با صنعت و کارآفرینی، مرکز جهاد دانشگاهی تبریزاقدام به برگزاری استارت آپ ها، بازدیدهای کارافرینی از شرکت ها و کارخانجات و...  نموده است. 

 
وی گفت: مرکز جهاد دانشگاهی تبریز در دفتر نوآوری از ایده های دانشجویان استقبال نموده و با در اختیار گذاشتن مکان و امکانات اولیه، از آنها حمایت می کند.

عبد حافظ، رئیس  اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان تبریز، در ادامه مراسم به وظایف اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی پرداخته و گفت: یکی از وظایف این اداره توجه به مسایل کار آفرینی و گسترش فعالیت های کارآفرینی می باشد.

عبد حافظ افزود: در همین راستا، این اداره کل با فعال کردن طرح تکاپو ضمن حمایت از کسب و کارهای روستایی و شبکه های کسب و کار با در نظر گرفتن تسهیلات بانکی به حمایت از مشاغل خانگی می پردازد.

در ادامه مراسم آقای مهندس شکوری، مدرس کارآفرین دانشگاه و نادر آقازاده، دانش آموخته کارآفرین دانشگاه جامع علمی کاربردی به ارائه مطالب خود در مورد کارآفرینی پرداختند.
آقازاده به تجربه خود در راه اندازی شرکت موفق در حوزه کامپیوتر اشاره کرده و گفت: توانسته ایم با همکاری دیگر دوستان یک شرکت موفق در حوزه کامپیوتر راه اندازی کینم.
هم چنین آقای سعید جابری از دانش آموختگان کارآفرین، که در سطح شهر تبریز اقدام به راه اندازی 9 فروشگاه عرضه پوشاک کرده، از تجارب خود در زمینه کارآفرینی پرداخته و به بیان مشکلات این حوزه پرداخت.

در پایان مراسم از کارآفرینان برتر مراکز آموزشی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما