شناسهٔ خبر: 22601139 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

عزت‌اللهی: دوست دارم با فرانسه یا پرتغال هم‌گروه شویم

صاحب‌خبر -
سعید عزت‌اللهی تمایل دارد ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ با تیم‌هایی که قدرتمند هستند، روبه‌رو شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، سعید عزت‌اللهی با وجود اینکه یک جلسه از همراهی تیم ملی محروم است و در اولین بازی جام جهانی حضور نخواهد داشت، اما کارلوس کی‌روش همچنان روی او حساب ویژه‌ای باز می‌کند. هافبک دفاعی تیم ملی که در راه صعود به جام جهانی، بیشترین بازی‌ها را انجام داده است، در بازی‌های دوستانه نیز به‌عنوان بازیکن اصلی به میدان می‌رود تا تجربه‌اش بالاتر برود.

هافبک دفاعی تیم ملی فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم پیش از هر چیزی زلزله کرمانشاه را تسلیت گفت و چند کلامی در خصوص وضعیت مردم زلزله‌زده این منطقه صحبت کرد. سپس به بحث تیم ملی، اردوها و بازی‌های تدارکاتی، قرعه‌کشی جام جهانی و همچنین شرایطش در روستوف پرداخت.

تسنیم: زلزله کرمانشاه همه را تحت تأثیر قرار داد و در این چند روز هم دیده شد که همه مردم حسابی به کمک زلزله‌زدگان شتافتند. خود تو هم از راه دور کمک‌هایی در این زمینه انجام دادی که اگر دوست داشتی در این خصوص صحبت کن.

ابتدا باید درگذشت هموطنانم در زلزله کرمانشاه را به همه مردم ایران و به خصوص کرمانشاهی‌های عزیز تسلیت بگویم. روزهای آخر اردوی تیم ملی بود که این اتفاق رخ داد و همه ناراحت شدیم. وقتی هم از اردوی تیم ملی به روسیه برگشتم، در باشگاه آمکار هم همه به من تسلیت گفتند و در خصوص وضعیت مردم سؤال می‌کردند. فکر نمی‌کردم چنین مسئله‌ای خارج از ایران به این شدت تأثیرگذار باشد، اما واقعاً هم‌تیم‌های من تحت تأثیر قرار گرفته بودند که این موضوع برای خودم جالب بود. اکنون هم باید به مردم زلزله‌زده دلگرمی داد و تا جایی که می‌توان برای حل مشکلات آنها قدم برداشت و من هم تا جایی که توان داشته باشم کمک کرده و می‌کنم. در این زمینه امیدوارم مسئولان بیشتر کمک کنند تا مردم زلزله‌زده بعد از این اتفاق تلخ، زندگی‌شان به حالت قبل بازگردد.

تسنیم: به اردوی تیم ملی اشاره کردی؛ اردویی که دو بازی دوستانه در آن برگزار کردیم. این اردو و بازی‌های دوستانه رضایتبخش بود؟

اردوی خوبی داشتیم و دو بازی خوب با تیم‌هایی از آمریکای جنوبی برگزار کردیم. پاناما تیمی است که به جام جهانی صعود کرده و ونزوئلا هم از تیم‌های خوب آمریکای جنوبی است. به نظرم کادرفنی از این دو بازی به اهدافش رسید و برای خود ما هم مشخص شد که کار بسیار سختی پیش‌رو داریم. تا شروع جام جهانی باید تلاش‌مان را بیشتر کنیم تا نقطه ضعف‌هایی را که داریم، برطرف کنیم. انجام بازی‌های دوستانه با تیم‌های خوب دنیا در این مدت می‌تواند خیلی به تیم ملی کمک کند.

ما اکنون به جام جهانی رفته‌ایم و در این مسابقات بهترین تیم‌های دنیا حضور دارند که باید برای رویارویی با آنها حسابی برنامه‌ریزی کنیم و آماده باشیم. ما با روسیه دیدار دوستانه داشتیم و با دو تیم از آمریکای جنوبی هم بازی کردیم. برای آشنایی بیشتر با حریفان‌مان در جام جهانی، باید با تیم‌های خوب قاره‌های مختلف روبه‌رو شویم. به این دلیل که ما در جام جهانی هدف داریم و نمی‌خواهیم فقط در این مسابقات حضور داشته باشیم و از گروه‌مان هم صعود نکنیم، بلکه هدف صعود از مرحله گروهی است. این بار از جام جهانی قبلی هم درس گرفته‌ایم و قطعاً تلاش خواهیم کرد که نقاط ضعف‌مان را پوشش بدهیم تا برای رسیدن به هدف‌مان شانس بیشتری داشته باشیم.

برچسب‌ها:

نظر شما