شناسهٔ خبر: 22601007 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

واشنگتن تایمز:

سیاست‌های عربستان سعودی به اقتصاد آمریکا ضربه می‌زند

از مهمترین نتایج سیاست‌های کنونی عربستان سعودی در تشدید تنش‌ها با ایران و احتمال وقوع جنگ میان دو کشور، ضرری است که به منافع کشورهای جهان از جمله آمریکا وارد می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی درباره سیاست‌های عربستان سعودی در منطقه نوشت: یکی از نتایج سیاست‌های عربستان در منطقه تشدید تنش‌ها میان این کشور و ایران است.

در ادامه این مقاله که به قلم «دنیس بلر» و «مایکل هاگی» ژنرال‌های سابق نظامی آمریکا نوشته شده آمده است: جنگ در یمن، رقابت‌های سیاسی در لبنان و اعدام شیخ نمر روحانی شیعه در عربستان در سال گذشته میلادی تاکیدی بر روندی است که این کشور طی کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: موضوع تاسف‌برانگیز این است که این درگیری‌ها در نفت‌خیزترین مناطق جهان یعنی ایران و عربستان سعودی رخ می‌دهد؛ کشورهایی که اولین و سومین تولید کننده بزرگ نفت جهان در اوپک به شمار می‌روند و میزان کل ۱۶ درصد از تولید کل نفت جهان را تولید می‌کنند چیزی حدود ۲۷ میلیون بشکه در روز.

حقیقت این است که بازار جهانی نفت از هرگونه مشکلی در روند عرضه نفت در سراسر جهان تاثیرپذیر است و موجب افزایش قیمت آن در جهان می‌شود.

بر همین اساس اقتصاد آمریکا در نتیجه افزایش قیمت نفت تا اندازه زیادی تاثیر خواهد گرفت و شباهت زیادی به رکود در اقتصاد آمریکا در زمان جنگ جهانی دوم `پیدا خواهد کرد. موضوع افزایش قیمت نفت اگر عامل اصلی نباشد اما یکی از عوامل اصلی در رکود اقتصادی آمریکا خواهد بود.

در ادامه این گزارش آمده است: هرگونه درگیری میان ایران و عربستان منجر به افزایش قیمت نفت می‌شود؛ موضوعی که عواقب وخیمی برای اقتصاد جهان به ویژه آمریکا دارد.

 

نظر شما