شناسهٔ خبر: 22600902 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نظمی: موافق واگذاری ورزشگاه یادگارامام به باشگاه تراکتورسازی بودیم

صاحب‌خبر -

جمشید نظمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به نامه سرگشاده آجورلو، مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی تراکتور سازی به وزارت ورزش و جوانان برای واگذاری استادیوم یادگار امام تبریز افزود: ما از یک سال قبل خواستار این موضوع بودیم، ولی متاسفانه نماینده باشگاه برای مذاکره در این مورد دیگر پیگیر قضیه نشد و این قضیه بلاتکلیف ماند.
نظمی اضافه کرد: وزیر وزارت ورزش نیز موافق سیاست واگذاری ورزشگاه ها به بخش خصوصی بر اساس قانون ماده 88 بود و در آن زمان هم موافقت خود را اعلام کرد.
وی تشریح کرد: در مورد پاسخ به این نامه باید بگویم چنانچه دستور واگذاری به اداره کل ورزش و جوان آذربایجان شرقی از سوی وزارت ورزش و جوانان ارسال شود، ما نیز موافقت خواهیم کرد.
وی همچنین شرایط نامطلوب ورزشگاه یادگار امام و انتقاد به حق ورزشکاران و ورزش دوستان را تایید و خاطرنشان کرد: شرکت توسعه و تجهیز طرف قرارداد این طرح بوده و باید پاسخ گوی این انتقادات و خواسته ها باشد که متاسفانه به پیگیری های ادراه کل ورزش و جوان استان، شرکت مذکور ترتیب اثر نمی دهد.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: شرکت توسعه علاوه بر ورزشگاه یادگار امام تبریز در استان های اصفهان، شیراز، مشهد و دیگر نقاط کشور طرف قرارداد ساخت و حفظ و نگهداری ورزشگاه ها می باشد که اخیرا از طرف وزرات ورزش و جوان کشورمان خلع ید شده است و این امر به پیمانکار جدیدی سپرده شده است که شاید در حل مشکلات یاد شده مثمر ثمر شود.
وی در مورد تیم هایی که در ورزشگاه یادگار امام بازی فوتبال برگزار می کنند، اظهار کرد: به غیر از تیم شهرداری تبریز و تراکتور سازی تیم دیگری در این ورزشگاه بازی نمی کند و در یک ماه جمعا چهار بازی انجام می گیرد و با این تعداد و حتی هشت بار بازی هم آسیبی بر چمن ورزشگاه روی نمی دهد.
مدیر کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه از شروع فصل تلاش کردیم تا از ورزشگاه تختی نیز استفاده نماییم که در نهایت با مخالفت شورای تامین شهرستان به دلایلی از قبیل ترافیک منطقه و قدیمی بودن و احتمال خطر داشتن این ورزشگاه مواجه شدیم، افزود: غیر از ورزشگاه یادگار امام ، ورزشگاه تختی و بنیان دیزل تبریز که محل برگزاری بازی های دو تیم گسترش فولاد و ماشین سازی می باشد، ورزشگاه دیگری مجوز برگزاری بازی فوتبال لیگ برتر و دسته یک را ندارد.
وی همچنین یادآور شد: ورزشگاه شهرداری تبریز نیز بدلیل مصنوعی بودن چمن زمین آن مجوز برگزاری بازی را ندارد و به این دلیل بازی های تیم شهرداری تبریز نیز در یادگار امام انجام می گیرد.
گفتنی است مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز چند روز پیش با ارسال نامه ای سرگشاده به وزیر ورزش ضمن ارائه گزارشی از وضعیت ورزشگاه یادگار امام تبریز درخواست کرد با واگذاری این ورزشگاه به باشگاه تراکتورسازی شرایط نامناسب فعلی بهبود یابد، زیرا به گفته وی ورزشگاه یادگار امام با شرایط موجود نمی تواند میزبان بازی های آسیایی باشد.
ورزشگاه یادگار امام تبریز، دومین ورزشگاه بزرگ فوتبال ایران با گنجایش حدود 70 هزار نفراست.
این ورزشگاه که در دهکده المپیک تبریز قرار دارد، در سال 1368 شروع به ساخت و در سال 1375 افتتاح شده است.
خبرنگار: آب بسته.ع**انتشار: عزیزی راد
9853/518

انتهای پیام /*

نظر شما