شناسهٔ خبر: 22600844 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

عباس‌زاده خبرداد:

برگزاری دوره‌های «سبک زندگی اسلامی و تعالی خانواده» توسط اوقاف لرستان

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی اوقاف لرستان با اشاره به برگزاری دوره‌های سبک زندگی اسلامی و تعالی خانواده در استان، گفت: مربیان، دوره‌های مربوطه را در قم طی کرده و این کلاس‌ها در دو امامزاده در شهرستان‌های خرم‌آباد و بروجرد برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان، دوشنبه، 29 آبان‌ماه، در همایش وقف و رسانه، با اشاره به تفاوت وقف با صدقه، هدیه و هبه، گفت: از اصحاب رسانه تقاضا داریم که در راستای ترویج فرهنگ وقف در جامعه تلاش کرده و قلم بزنند.
وی با اشاره به این‌که صرف منفعت مال در مسیر زیارت یکی از نیات واقفین است، عنوان کرد: در این زمینه و در راستای اجرای امینانه نیات واقفین در سال جاری 51 نفراز استان، که ازطریق برنامه سمت خدا معرفی شده‌اند، به سفر زیارتی مشهد مقدس اعزام می‌شوند.
عباس‌زاده با اشاره به این‌که ایجاد 100 مورد وقف در سال 96 برعهده اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان گذاشته شده، تصریح کرد: تاکنون 60 مورد وقف ثبت شده که این آمار در هفته وقف و تا پایان سال بیشتر خواهد شد.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره بهبرگزاری همایش یاوران وقف در مرکز و شهرستان‌های استان، ادامه داد: این همایش روز شنبه، ساعت 9 صبح در حسینیه حبیب بن مظهار خرم‌آباد برگزار می‌شود که طیآن از واقفین، متولیان و هیئت امنای موقوفات نمونه تجلیل به عمل می‌آید.
وی با اشاره به این‌که در این هفته نشست‌های تخصصی با حضور علمای حوزه‌های علمیه و اساتید دانشگاه‌ها، و نشست‌های صنفی وقف برگزار خواهد شد، عنوان کرد: در سال جاری طرح آرامش بهاری در 52 امامزاده، طرح یاس نبوی در 52 امامزاده، طرح نشاط بهاری در 54 امامزاده، جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی در 54 امامزاده و طرح بصیرت عاشورایی در 68 امامزاده برگزار شده و همچنین 8 همایش لبیک یا حسین(ع) و 8 همایش لبیک یا رسول‌الله(ص) برگزار شده است.
عباس‌زاده با اشاره به برگزاری دوره‌های سبک زندگی اسلامی و تعالی خانواده در استان، ادامه داد: مربیان، دوره‌های مربوطه را در قم طی کرده و این کلاس‌ها در دو امامزاده در شهرستان‌های خرم‌آباد و بروجرد برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به اعزام مبلغاز سوی این اداره کل به نقاط مختلف استان در ایام مختلف، عنوان کرد: دو سال است موکب اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان در داخل خاک ایران و در مرز مهران برپا می‌شود، امسال نیز با همکاری ادارات استان‌های مازندران، سمنان و گیلان موکب را در داخل خاک عراق برپا کردیم که در روز 2000 صبحانه، 2000 ناهار، 2000 شام و 2000 میان وعده پخت و  بین زائران پخش شده است.
وی با اشاره برگزاری مسابقات قرآنی در سطح شهرستان، استان، کشور و بین‌المللی توسط سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: در راستای اجرای طرح ملی تربیت حافظان قرآن نیز در سال‌جاری 9 هزار و 150 حافظ در استان تربیت می‌شود.

نظر شما