شناسهٔ خبر: 22600791 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صبحانه آنلاین | لینک خبر

بازارهای نفتی در انتظار نشست اوپک

از آنجایی‌ که تاجران در آستانه نشست اوپک در پایان این ماه از انجام معاملات بزرگ خودداری می‌کنند، بازارهای نفتی امروز چندان پررونق نیست اما هر بشکه نفت برنت هنوز بالای ۶۲ دلار فروخته می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش صبحانه،بازارهای نفتی امروز چندان پررونق نیست چراکه تاجران در آستانه نشست اوپک در پایان این ماه از انجام معاملات بزرگ خودداری می‌کنند.

به گزارش رویترز،قرار است که اعضای اوپک تصمیم بگیرند که آیا به کاهش تولید خود ادامه دهند یا نه.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 20 سنت کاهش 62.52 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 15 سنت افزایش 56.70 دلار معامله شد.

تاجران گفتند به علت بلاتکلیفی در بازارها، از معاملات بزرگ خودداری می‌کنند.

کشورهای عضو اوپک با گروهی از کشورهای غیراوپکی نظیر روسیه از آغاز امسال تولید نفت خود را به منظور کم کردن از مازاد عرضه در جهان مهار کردند.

توافق کاهش تولید در مارس 2018 به پایان می‌رسد اما اعضای اوپک در 30 نوامبر برای بحث در مورد چشم‌انداز این سیاست گرد هم جمع می‌شوند.

انتظار می رود اوپک با تمدید توافق کاهش تولید موافقت کند چراکه علی‌رغم کاهش‌ای اخیر، سطح ذخایر نفت هنوز بالاست اما تردیدهایی در مورد تمایل برخی از شرکت‌کنندگان برای ادامه این کاهش وجود دارد.

بانک ای‌ان‌زد اعلام کرد: «سرمایه‌گذاران نسبت به هر خبری در مورد اقدام اوپک برای تمدید توافق کاهش تولید هوشیار خواهند بود.»/فارس

نظر شما