شناسهٔ خبر: 22600742 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیکر محمد پورستار بازیگر سینما و تلویزیون به خانه ابدی بدرقه شد

تهران - ایرنا - مراسم تشییع پیکر محمد پورستار بازیگر نقش «حبیب ابن مظاهر» در سریال «مختارنامه» روز دوشنبه از مقابل سینما تشییع و برای خاکسپاری به قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) منتقل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، رئیس انجمن بازیگران خانه سینما در این مراسم گفت: در همه سال های فعالیت هنریم، چند مرتبه با مرحوم پورستار همبازی شدم و همواره شیفته آرامش، صبوری و مهربانی وی بودم.
علی دهکردی افزود: مرحوم پورستار علاوه بر بازیگری، شاعر نیز بود و به حافظ ارادت خاصی داشت، روحیه لطیف و شفاف این هنرمند فقید در صحنه های فیلمبرداری، مثال زدنی است.
وی با بیان اینکه مرحوم پورستار بیشتر نقش های اولیا و انبیا را بازی می کرد، اظهار کرد: امیدواریم این هنرمند فقیه در خاک ابدی به آرامش برسد.
کارگردان فیم سینمایی «33 روز» نیز در این مراسم گفت: حین فیلمبرداری سریال «یوسف پیامبر(ع)»، مرحوم پورستار ظاهر و باطنی آرام و مهربان داشت و نقش خود را به خوبی ایفا می کرد.
جمال شورجه افزود: متانت این هنرمند بزرگ قابل وضوح بود و باید قدر چنین هنرمندانی گرامی داشته شود.
سید احمد میرعلایی تهیه کننده سینما نیز در سخنانی مرحوم پورستار را از بازیگرانی برشمرد که دارای شخصیت بسیار والایی بود.
وی افزود: باید جوانان سینمای کشور از لحاظ شخصیت و منش مانند مرحوم پورستار باشند و مسیر احترام به پیشکسوت ها را بیاموزند.
میرعلایی تصریح کرد: برخورداری از شخصیت آرام، مهربان، بامتانت و شفاف بسیار ارزشمندتر از آن است که یک هنرمند بخواهد در جشنواره های مختلف سینمایی جایزه بگیرد و جوانان هنرمند باید به این مسئله توجه کنند.
پرویز پورحسینی بازیگر سریال «مختارنامه» نیز در سخنانی از اخلاق مداری مرحوم پورستار یاد کرد و گفت: در سریال «مریم مقدس(س)» با این هنرمند فقید همبازی بودم که بسیار انسان شریفی بود و باید یاد او همواره گرامی داشته شود.
مدیر عامل خانه سینما نیز به عنوان آخرین سخنران در مراسم تشییع پیکر محمد پورستار گفت: این هنرمند دارای فهم و درک معرفتی بسیار بالایی بود.
منوچهر شاهسواری افزود: باید قدر چنین هنرمندانی در جامعه دانسته شود و به آنها احترام گذاشت.
وی با بیان اینکه فضلیت های جامعه، فرهنگ و تاریخ ما است، تصریح کرد: برای ارتقای این فضیلت ها وظیفه سنگینی بر دوش داریم و باید در جهت تحقق آنها تلاش کرد.
سپس پیکر مرحوم پورستار پس از تشییع از مقابل خانه سینما، برای خاکسپاری در قطعه هنرمندان و در کنار آرامگاه مرحوم داوود رشیدی به بهشت زهرا(س) منتقل شد.
مراسم ختم این هنرمند روز پنجشنبه دوم آذر ماه از ساعت 15:30 تا 17 در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) برپا می شود.
مرحوم پورستار روز 25 آبان دار فانی را وداع گفت.
این بازیگر پیشکسوت در سریال «مختارنامه» نقش حبیب ابن ظاهر را برعهده داشت.
آفتاب‌نشین‌ها، سفیر، اتوبوس، جستجو در شهر، کنار برکه‌ها، ارثیه و ابلیس از جمله آثار سینمایی هستند که مرحوم پورستار در آنها ایفای نقش کرده بود.
فراهنگ **9022 ** خبرنگار: رقیه نوری * انتشار: امید غیاثوند

انتهای پیام /*

نظر شما