شناسهٔ خبر: 22600052 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

مرکز غربالگری بیماری‌های سرطانی بوشهر با مشارکت خیران ساخته می‌شود

R41363/P1336/S6,53/CT11

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: نخستین مرکز غربالگری و تشخیص بیماری‌های سرطانی بوشهر با مشارکت خیران سلامت آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سعید کشمیری ظهر امروز در مراسم آغاز ساخت مرکز غربالگری و تشخیص بیماری‌های سرطانی بوشهر با مشارکت خیران با بیان اینکه این پروژه دارای اهمیت ویژه‌ای است اظهار داشت: سرطان پس از بیماری‌های قلبی و تصادفات سومین علت مرگ و میر در استان بوشهر است.

وی با بیان اینکه مراکز درمانی متعددی در مرکز استان بوشهر در حال ساخت است تصریح کرد: بیمارستان 100 تختی هسته‌ای و 180 تختی فوق تخصص از جمله مراکز درمانی در دست ساخت بوشهر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از ساخت بیمارستان قلب در مرکز استان بوشهر خبرداد و گفت: با تکمیل این مراکز درمانی در آینده نزدیک شهر بوشهر به شهر سلامت تبدیل می‌شود و  جوابگوی درمان در بخش‌های مختلف است.

کشمیری با قدردانی از مشارکت خیران در فعالیت‌های حوزه درمان و سلامت خبرداد و افزود:نخستین مرکز غربالگری و تشخیص بیماری‌های سرطانی بوشهر  با مشارکت خیران سلامت آغاز شده است.

وی، اجرای برنامه‌های پیشگیرانه و بالا بردن سواد سلامت مردم را مهمترین رویکرد این دانشگاه دانست و تصریح کرد: برای این منظور از توانمندی‌های سازمان‌های مردم نهاد و خیران بهره  برده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به این که امکانات لازم برای انجام شیمی درمانی بیماری‌های سرطانی در استان وجود دارد تاکید کرد: به زودی مرکز رادیوتراپی با کمک خیران در بوشهر آغاز یکار می‌کند.

کشمیری با بیان اینکه مرکز غربالگری و تشخیص بیماری‌های سرطانی  بوشهر در زمینی به مساحت 700 مترمربع ساخته می‌شود بیان کرد:  نخستین  مرکز غربالگری و تشخیص بیماری‌های سرطانی بوشهر با اعتبار 14 میلیارد ریال با مشارکت خیران سلامت ساخته می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما