شناسهٔ خبر: 22599660 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

بازدید رئیس اوقاف شمال غرب تهران از برنامه «انشاء وقف» طرح تربیت حافظان + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی طی امروز، 29 آبان‌ماه از برنامه «انشاء وقف» طرح تربیت حافظان این منطقه بازدید کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به مناسبت ایام هفته وقف، حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شمال غرب تهران به همراه بهمن پزشکی، معاون فرهنگی اوقاف شمال غرب، اصفهانی، کارشناس اداره فرهنگی اوقاف شمال غرب طی امروز دوشنبه، 29 آبان‌ماه با حضور در مدرسه موقوفه حافظی در منطقه شمال غرب تهران، از نحوه اجرای برنامه انشاء وقف قرآن‌آموزان تحت پوشش طرح تربیت حافظان این مدرسه بازدید کرد.

حجت‌الاسلام کریمی در این بازدید طی سخنانی با بیان اینکه توفیق عام به معنی تعلیم و تربیت است و معلمان نیز به همین واسطه مشمول توفیق الهی شده‌اند که می‌توانند به تعلیم و پرورش انسان‌ها بپردازند، اظهار کرد: آیه اول سوره مبارکه «الرحمن» نشان می‌د‌هد که سفره رحمانیت خداوند برای همگان پهن است و این به معنای عام بودن است. همچنین، رحیم بودن خداوند متعال نیز به معنای خاص بودن است و صفت رحیمیت خداوند به معنی خاص بودن این ویژگی الهی است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شمال غرب تهران با اشاره به سیره امام حسین(ع) و واقعه عاشورا که امام(ع) در این واقعه به صورت خاص یاران خود را انتخاب کردند، بیان کرد: ورود به داستان تربیت قرآنی قرآن‌آموزان از سوی مربیان قرآنی نیز توفیق ویژه و خاص است.

وی با بیان اینکه ما مأمور به خدمت به قرآن هستیم و ورود به این راه چند عامل مؤثر مانند نان حلال، پدر و مادر صالح و ... را نیاز دارد، تصریح کرد: هرکس بتواند در این راه مقدس گام بردارد، یک کلام الهی را باب کند و یک فریضه الهی مانند آموزش قرآن را به پا دارد، تأثیرات آن عمل نیکو و خیر نسل در نسل این شخص ادامه‌دار خواهد بود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شمال غرب تهران در پایان با اشاره به هفته وقف، اظهار امیدواری کرد: از سوی واقفین به امر وقف قرآنی در کشور توجه ویژه شود تا نیات قرآنی نیز در زمینه وقف به اجرا گذاشته شود.

همچنین، در ادامه این دیدار و پس از نواختن زنگ «انشاء وقف» توسط رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شمال غرب تهران، مؤمنی، مدیر مدرسه موقوفه دکتر حافظی نیز طی سخنان کوتاهی به ارائه توضیحاتی در رابطه با نحوه وقف این مدرسه پرداخت و مربیان قرآنی طرح تربیت حافظان نیز قسمتی از برنامه‌های خود را در رابطه با اجرای این طرح قرآنی تشریح کردند.

یادآور می‌شود، در پایان نیز به بهترین انشا‌هایی که از سوی قرآن‌آموزان در رابطه با وقف به‌ویژه وقف قرآنی نگاشته شده بود، جوایزی از سوی مسئولان اجرایی طرح تقدیم شد.


نظر شما