شناسهٔ خبر: 22598609 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مهدوی مطلق:

۱۲ گروه جهادی از استان کهگیلویه و بویراحمد به کرمانشاه اعزام خواهند شد

مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: ۱۲ گروه جهادگر دانشجویی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان در قالب برنامه ریزی مدون و تنظیم شده در نوبت‌های مختلف به روستاهای هدف با جمعیتی بالغ بر ۱۵۰۰ نفر اعزام خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شهرام مهدوی مطلق مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویر احمد که این روزها خود در مناطق زلزله زده غرب کشور حضور دارد، بیان کرد: اولین گروه جهادگر دانشجویی استان از دانشگاه‌های یاسوج و آزاد واحد یاسوج روزهای گذشته به مناطق زلزله زده غرب کشور اعزام شد و هم اکنون ضمن استقرار در محل هدف، مشغول خدمت رسانی به مردم می باشد.

مهدوی مطلق با اشاره به اینکه مناطق هدف طبق برنامه ریزی های قبلی تعیین شده است، تصریح کرد: این گروه جهادی ضمن کمک دربرپایی و راه اندازی اردوگاه استانی واقع در بخش حومه سر پل ذهاب در کنار عزیزان هلال احمر استان، حداکثر مشارکت جهادی را در خدمت رسانی های اولیه دارند.

مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: 12 گروه جهادگر دانشجویی از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان با هماهنگی ستاد بحران استان و بسیج سازندگی سپاه فتح در قالب برنامه ریزی مدون و تنظیم شده در نوبت های مختلف به روستاهای هدف شامل رشید عباس، ظله رشی، بریموند، سلیمان تپه ،پیران، ناوه قره در مجموع با جمعیتی بالغ بر 1500 نفر اعزام خواهند شد. برنامه ریزی ها به گونه ای بوده است که فعلا تا پایان آذر ماه در دور اول کمک رسانی ها پوشش مستمر و مداوم را عهده دار باشیم و البته فضای تحصیل دانشجویان جهادگر نیز مد نظر می باشد.

وی  در ادامه عنوان کرد: هماهنگی های کامل با قرارگاه استانی مستقر در منطقه سرپل ذهاب  به عمل آمده است و بنا بر توافقات صورت گرفته با توجه به ظرفیت، تخصص، تجارب و سوابق گروه های جهادی دانشجویی استان در خدمت رسانی به روستاها، تنها نیروی انسانی مستقر جهت خدمت رسانی، از گروه های دانشجویی می باشد.

مهدوی مطلق با اعلام پیام تشکر جانشین قرارگاه استانی و مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح استان از حضور و فعالیت دانشجویان جهادگر در منطقه، تصریح کرد: دانشجویان در منطقه، با توجه به تجربه کار جهادی، ضمن حضور در روستاهای هدف و طرح های خانه به خانه با همکاری شوراهای ده و روستاها، از نزدیک به احصاء نیازمندی های واقعی مردم روستا، مبادرت و نسبت به توزیع اقلام و مشارکت در تعمیر مسکن، امور تاسیسات و مسائل بهداشتی و درمانی اقدام می نمایند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:  از ظرفیت دانشجویان جهادی نسبت به دایر کردن مدارس در روستاها و تهیه لوازم التحریر، پی گیری امور پزشکی و بهداشتی و .... استفاده خواهد شد. همچنین با توجه به پیچیدگی های خاص کار امدادی و روانشناختی و فرهنگی در منطقه و براساس هماهنگی های انجام شده، هرگونه اعزام نیروی جهادی به منطقه با هماهنگی بسیج دانشجویی استان و تحت اشراف قرارگاه استانی انجام خواهد شد.

نظر شما