شناسهٔ خبر: 22598201 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ادیان نیوز-قدیمی | لینک خبر

در نزدیکی الخلیل صورت گرفت؛

حمله صهیونیست‌ها به مقبره حضرت یونس (ع)

صدها شهرک‌نشین اسرائیلی با حمله به مقبره منسوب به حضرت یونس (ع) در نزدیکی الخلیل در جنوب کرانه باختری اشغالی، مقبره این پیامبر را که مورد احترام یهودیان، مسیحیان و مسلمانان جهان است، مورد اهانت قرار دادند.

صاحب‌خبر -
حمله صهیونیست‌ها به مقبره حضرت یونسبه گزارش ادیان‌نیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه Press TV؛ ۳۰۰ نفر از یهودیان تندرو دیروز (۲۸ آبان) به شهر «حلحول» در ۵ کیلومتری شمال الخلیل رفته و به درون مقبره حضرت یونس یورش بردند.

نیروهای اسرائیلی با وسایل نقلیه نظامی در خیابان‌های منتهی به این آرامگاه مستقر بودند و تک‌ تیرانداز‌ها نیز با استقرار در پشت‌بام‌ها منطقه را زیر نظر داشتند.

در نتیجه اعتراض فلسطینیان به حضور سربازان و جمعیت شهرک‌نشینان، درگیری‌هایی شکل گرفت اما تلفاتی گزارش نشد.

در همین حین، ۱۰۰ شهرک‌نشین تندروی اسرائیلی نیز با حمایت نیروهای پلیس و سربازان صهیونیستی به محوطه مسجدالاقصی در شهر قدس هجوم بردند.

آن‌ها با حضور در مسجد دست به اقدامات تحریک‌آمیز برای برانگیختن مسلمانان زدند.

سرزمین‌های اشغالی فلسطین از زمان وضع محدودیت‌های جدید علیه نمازگزاران مسلمان در مسجدالاقصی از تابستان سال ۲۰۱۵ شاهد افزایش تنش‌ها بوده است. بیش از ۳۰۰ فلسطینی در این مدت جان خود را از دست داده‌اند.

رژیم صهیونیستی طی دهه‌های گذشته تلاش کرده بافت جمعیتی قدس را با ساخت شهرک‌های غیرقانونی تغییر دهد و اماکن تاریخی مسلمانان و مسیحیان را تخریب و فلسطینیان را از این منطقه بیرون کند تا راه برای یهودی‌سازی این شهر هموارتر شود/. ایکنا

نظر شما