شناسهٔ خبر: 22597772 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

«روایت قصه‌های مسعودیه» در ششمین نشست عصر تهران

ششمین نشست عصر تهران به همت واحد تهران‌پژوهی و اداره فرهنگ و ارشاد شهر تهران با بررسی کتاب «قصه‌های مسعودیه» برگزاری می‌شود.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تهران، در ششمین نشست عصر تهران، کتاب «قصه‌های مسعودیه (تهران در آیینه یک عمارت)» نوشته بهنام ابوترابیان با حضور نویسنده و استادان تهران‌پژوه ازجمله سید محمد بهشتی، احمد محیط طباطبایی، منصوره اتحادیه، داریوش شهبازی  معرفی و نقد بررسی می‌شود.
 
کتاب «قصه‌های مسعودیه» به همت نشر تاریخ ایران منتشر شده است. با بیانی مستند، قصۀ عمارت را از پیش از احداث تا امروز، در مقاطع تاریخی مختلف شرح می‌دهد، مؤلف کتاب سعی کرده است با مرکزیت این عمارت، بیان روایت‌گونه‌ای از تاریخ تهران و عمارت‌های آن به مخاطبین عرضه کند.
 
 «عمارت مسعودیه» یک ساختمان تاریخی مربوط به دوره قاجار است که به همت ظل‌السلطان فرزند ناصرالدین شاه و حاکم اصفهان بنا شده است و در میدان بهارستان تهران، قرار دارد و نخستین کتابخانه و موزه ملی ایران جایی در گوشه این عمارت برپا شده است.
 
ششمین نشست عصر تهران سه‌شنبه 30 آبان، ساعت 16 تا 18 در محل نگارخانه تهران اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران واقع در خیابان شهید مطهری نرسیده به چهار راه سهروردی پلاک ١٣٠ برگزار می‌شود. حضور در این برنامه برای همه علاقه‌مندان به مباحث فرهنگی آزاد است.

نظر شما