شناسهٔ خبر: 22596517 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

4میلیاردریال اعتبار جهت کمک به مددجویان بیمار خراسان شمالی پرداخت شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: در نیمه نخست امسال چهار میلیارد ریال اعتبار برای کمک به بیماران نیازمند زیر پوشش این نهاد پرداخت شد.

صاحب‌خبر -

عباس اهرابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنااظهارکرد: از این میزان سه میلیارد و 200 میلیون ریال برای حق بیمه بیماران خاص و صعب‌العلاج هزینه شده و 800 میلیون ریال نیز در قالب خدمات ویژه به‌صورت موردی به آنها پرداخت‌شده است.
وی با ذکر اینکه هم‌اکنون 530 بیمار خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت این نهاد قرار دارند اظهارکرد: 37 نفر از این بیماران دارای بیماری خاص و 500 نفر نیز به بیماری‌های صعب‌العلاج مبتلا هستند.
وی با بیان اینکه این نهاد 95 درصد از هزینه‌های درمان بیماران صعب‌العلاج و 100 درصد هزینه‌های درمان بیماران خاص را پرداخت می‌کند افزود: این هزینه‌ها جوابگوی نیاز این بیماران نیست و حمایت های خیران را می طلبد.
اهرابی با تأکید بر اینکه خیران می‌توانند با کمک‌های خود روند درمان بیماران نیازمند این استان را شتاب دهند گفت: بخشی از این بیماران به بیماری‌ام.اس مبتلا هستند و بخشی نیز از مشکلات کلیوی، معلولیت‌های جسمی، دیابت و سرطان رنج می‌برند.
اهرابی بابیان اینکه این افراد به دلیل هزینه‌های بالای بیماری و مشکلات مالی قادر به پرداخت هزینه‌های درمانی و معیشت اعضای خانوار خود نیستند، اضافه کرد: ‌اکنون 32 هزار خانوار محروم این استان تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی قرار دارند که رفع نیاز از این افراد حضور فعال خیران را بیش‌ازپیش می‌طلبد.
وی با اشاره به رویکرد جدید این نهاد در توسعه روش‌های نوین و تسهیل خدمات‌رسانی به بیماران و محرومان گفت: مردم می‌توانند با شماره‌گیری #058*8877* و انتخاب یکی از گزینه‌های صدقه، نقدی و غیر نقدی کمک‌های خود را به دست بیماران نیازمند و سایر محرومان این استان برساند.
اکنون بیش از 30 هزار خانواده محروم با جمعیت 53 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد خراسان شمالی هستند که بیش از 47 درصد از این خانوار ها یعنی حدود 16 هزار نفر در مناطق محروم ساکن هستند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
ع/ 6042 انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*

نظر شما