شناسهٔ خبر: 22595936 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

92 درصد موقوفه های بستان آباد دارای سند مالکیت است

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بستان آباد گفت: 92 درصد موقوفه های شهرستان بستان آباد دارای سند مالکیت است.

صاحب‌خبر -

92 درصد موقوفه های بستان آباد دارای سند مالکیت استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت اسلام داوود مهدوان گفت:در سال جاری 120 مورد سند مالکیت برای موقوفه های شهرستان بستان آباد درنظرگرفته شده است .

وی تعداد موقوفات منفعتی و غیر منفعتی شهرستان بستان آباد را 52 مورد اعلام کرد و افزود: 16 مورد موقوفه در آمدی در شهرستان وجود دارد که 10 مورد آن مستقیم زیر نظر اداره اوقاف شهرستان است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بستان آباد از افزایش 40 درصدی درآمد موقوفات شهرستان نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: امسال 320 میلیون ریال برای نیازمندان، کمک برای تعمیر و تجهیز مساجد روستایی و کمک به برنامه های فرهنگی و مذهبی و قرآنی در شهرستان هزینه شده است.

مهدوان با بیان اینکه درآمد موقوفه ها با نیت واقف هزینه می شود، گفت: برخی از درآمد موقوفه های شهرستان صرف رسیدگی به امور مساجد می شود.

وی شاخصترین موقوفه شهرستان بستان آباد را پاسا‍ژ حاج قادر صدری قدیمی ترین پاساژ شهر عنوان کرد و افزود: درآمد مغازه های این موقوفه برای دو نیت عزاداری و هزینه های مسجد جامع شهر بستان آباد هزینه می شود.

مهدوان برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی، مسابقات قرآن کریم در بخش خواهران و برادران، راه اندازی انجمن یاوران وقف، اطلاع رسانی و شفاف سازی درآمدحاصل از موقوفه ها، تلیغ و ترویج فرهنگ وقف در شهرستان را از برنامه های اداره اوقاف در این شهرستان عنوان کرد.

وی از تحقق چهار مورد وقف جدید در سال جدید نیز خبر داد و افزود: این وقف ها جهت احداث و توسعه مسجد در روستاهای قایش قورشاق، گل آخر و شیروانه ده می باشد.

مهدوان با اشاره به اینکه در این شهرستان نزدیک به چهار سال است که دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه ایجاد شده است، افزود: با ساماندهی و ثبت موقوفات شهرستان و حفاظت از آنها تلاش می کنیم که نیات واقفین را جامه عمل بپوشانیم.

وی با بیان اینکه برخی از موقوفه ها نیاز به سرمایه گذاری و ایجاد ارزش افزودگی دارند، افزود: به دنبال جذب سرمایه گذار برای برخی از موقوفه ها در شهرستان هستیم.

مهدوان وضعیت امام زاده عبدالله در روستای آلانق بخش مرکزی شهرستان بستان آباد را با بیش از 4 هزار زائر در سال نیازمند توجه مسئولان دانست و افزود: راه عبور برای این روستا نیازمند آسفالت ریزی است.

رییس اداره اوقاف بستان آباد افزود:متاسفانه برخی از مساجد نیاز به تعمیر و تجهیز دارد که اعتبارات مساجد هنوز پرداخت نشده است.

مهدوان، وقف را چشمه همیشه جاری عنوان کرد و افزود: تلاش می کنیم فرهنگ وقف را در جامعه ترویج دهیم تا مردم از حسنات آن در دنیا و آخرت بهره مند شوند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بستان آباد، گفت: 340 رقبه در این شهرستان دارای سند مالکیت است.

 

انتهای پیام/ش

تاکیدبرترویج فرهنگ وقف در بین مردم

نظر شما