شناسهٔ خبر: 22595429 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه:

هیچ موردی از "وبا" در استان کرمانشاه گزارش نشده است

R41380/P1486/S6,68/CT12

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: تاکنون هیچ موردی از بیماری وبا و یا مرگ بر اثر وبا در استان کرمانشاه گزارش نشده است.

صاحب‌خبر -

ابراهیم شکیبا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه با شروع بارندگی، سرما و شرایط نامناسب بهداشتی در مناطق زلزله‌زده ما نگران گسترش بیماریهای واگیر در منطقه هستیم، اظهار داشت: تاکنون هیچ موردی از وبا در مناطق زلزله‌زده گزارش نشده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه هنوز در جمع‌آوری زباله مشکلاتی وجود دارد و این احتمال خطر بیماری را افزایش می‌دهد، بیان کرد: مواردی از اسهال در منطقه وجود دارد ولی نشانی از همه‌گیری مشاهده نشده است.

شکیبا افزود: فاضلاب و آب روستایی سالم در بعضی روستاها برقرار نشده است و هنوز در این زمینه مشکل جدی وجود دارد

وی از انجام آزمایشات کلرسنجی در مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: آزمایشات کلرسنجی از عدم وجود کلر باقیمانده در آب بعضی مناطق زلزله‌زده خبر می‌دهد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به خطرات ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در مناطق آسیب‌دیده، اظهار کرد: با توجه به اینکه در برخی روستاها دفن بهداشتی احشام انجام نشده مشکلات بهداشتی این مناطق را تهدید میکند ولی با این وجود نیروهای بهداشتی بر تمام مناطق زلزله‌زده احاطه کامل بهداشتی دارند.

انتهای پیام/

نظر شما