شناسهٔ خبر: 22595305 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

قره‌خانی در نطق میان دستور:

صنعت موشکی قابل مذاکره نیست/ مردم و نمایندگان مجلس برای دفاع از کشور در کنار سپاه هستند

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس با اشاره به اینکه صنعت موشکی کشورمان قابل مذاکره نیست، گفت: مردم و نمایندگان برای دفاع از کشورشان در کنار سپاه پاسداران هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، اسد الله قره خانی آلوستانی در نشست علنی امروز (دوشنبه، 29 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: اخیرا برخی از کشورهایی که در زمان جنگ هشت ساله در کنار صدام بودند و بر سر مردم بی دفاع کشورمان بمب و موشک می ریختند، امروز با گستاخی تمام برایمان تعیین تکلیف می کنند که باید سیاست تولید و توسعه موشکی را کنار بگذاریم؛ این کشورها هنوز قدرت مردم ایران را نشناخته اند.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی ضمن توصیه به مقامات کشورهای خارجی، اظهار کرد: توسعه و تولید موشک قابل مذاکره نیست؛ مردم و نمایندگان برای دفاع از کشورشان در کنار سپاه هستند و در رابطه با تولید موشک و ایجاد امنیت از این مجموعه حمایت می کنند.

وی خطاب به رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، ادامه داد: سال گذشته زراعی، علی رغم زحمات کشاورزان و پربار بودن خرمن های تولیدی کشاورزی، اما کشاورزان به دلیل پرداخت دیرهنگام هزینه تولید خستگی در وجودشان باقی مانده و متاسفانه این روند برای دومین سال نیز تکرار شده و امسال هم با گذشت دو ماه از شروع سال زراعی، هنوز هیچ تصمیمی در خصوص قیمت گذاری انجام نشده است؛ این قصور موجی از نگرانی در بین کشاورزان بوجود آورده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر نیرو، افزود: توصیه می‌شود ابتدا نظری به معاونت آب آبفا بزنید زیرا با تصمیم نابجا و غیرکارشناسی کشور را دچار مشکل کرده اند و برخی تصمیماتشان صرفاً هدر رفت منابع تلقی می شود و مردم را وارد مسائل بی‌حاصل کرده‌اند. از کارشناسی فقط انتقال آب بین حوزه‌ای را بجای استفاده از روش‌های دیگر برای تامین آب در سیاست‌های خود اتخاذ کرده‌اند که نمونه بارز آن انتقال آب شیرین کلیه چشمه های جنگل زرین گل و باقی گذاشتن چشمه‌های آب شور است که تصمیمی نابجا بوده و سبب تنش‌های اجتماعی، حذف حقوق مردم و مرگ و نابودی جنگل‌های هیرکانی ابر شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به مدیر کل منابع طبیعی استان گلستان، گفت: گویا وجهه همتتان زیر لوای به اصطلاح قانون برخورد با مردم ضعیف و جریمه کردن و زندان انداختن و گرفتن زمین ها و خروج دام و آواره کردن آنها به حاشیه شهرها است اما نسبت به غارتگران جنگل بی تفاوت هستید؛ در عمل به قانون نسبت به تعیین تکلیف حقوق کشاورزان با امور اراضی هیچ اقدام و همکاری موثری انجام نداده اید و با سکوت مطلق نظاره گر نابودی تنها جنگل در دهنه زرین گل و نابودی جنگل هیرکانی با انتقال کلیه چشمه های آب شیرین و باقی گذاشتن چشمه های آب شور در جنگل های ابر هستید.

قره خانی آلوستانی خطاب به رییس سازمان جنگل ها و مراتع، اظهارکرد: باید به فکر مدیریت منابع طبیعی استان گلستان باشید و از انتقال آب چشمه های شیرین و نابودی منابع طبیعی منطقه اقدام کنید.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر کشاورزی و معاونت آب و خاک و مجری طرح دانه های روغنی و مجری طرح گندم و ریس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان، ادامه داد: به دلیل خدمات ارزنده و افزایش تولید در بخش کشاورزی از همه مسئولان تشکر می کنم.

وی افزود: از وزیر بهداشت و درمان و معاونین این وزارتخانه و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان و رییس سازمان بیمه سلامت کشور به دلیل خدمات ارزنده در حوزه بهداشت بویژه در طرح های توسعه حوزه انتخابیه قدردانی می کنم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از رئیس مجلس شورای اسلامی تقاضا دارم نسبت به دردستورکار قرار دادن لایحه منطقه آزاد تجاری در آینده نزدیک که در توسعه استان های مورد نظر و صادرات تولیدات استانی و ایجاد اشتغال بسیار موثر است، دستور لازم را صادر کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به وزیر راه و شهرسازی، گفت: باید نسبت به وعده‌های ارائه شده، اقدام جدی انجام دهند؛ متاسفانه معاونان و مدیران وزارتخانه قول می‌دهند اما در عمل اتفاقی رخ نمی‌دهد.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر نفت، خاطرنشان کرد: علی رغم خدمات ارزنده وزارتخانه مذکور، متاسفانه اخیر آمار آتش سوزی ها در پتروشیمی‌ها و دکل حفاری ها بالا رفته لذا انتظار می‌رود با قاطعیت اقدام پیشگیرانه انجام دهید.

پایان پیام/

نظر شما