شناسهٔ خبر: 22595004 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لزوم ترویج سبک زندگی اسلامی مبتنی بر وقف

مشاورامور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه درنشست تخصصی وقف، خانواده وسبک زندگی اسلامی گفت: خانواده مروج فرهنگ وقف می‌تواند حلال وبر طرف کننده مشکلات جامعه باشد.

صاحب‌خبر -
لزوم ترویج سبک زندگی اسلامی مبتنی بر وقفبه گزارش  حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ستاد خبری دهه وقف، معصومه فرزانه مشاور امور بانوان در سازمان اوقاف و امور خیریه پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی وقف، خانواده و سبک زندگی اسلامی که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: بعد از انقلاب اسلامی خانواده‌های طراز انقلاب اسلامی با دوری از رفاه زدگی و ترویج فرهنگ وقف اموال صحنه‌های زیبایی از ایثار را به تصویر کشیدند.
 
وی افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های ابلاغی خانواده را سنگ بنای رشد جامعه اسلامی معرفی فرمودند، خانواده مروج فرهنگ وقف می‌تواند رافع مشکلات جامعه باشد.
 
فرزانه بیان داشت: در این مقطع حساس انقلاب که دشمنان با جنگ نرم جوانان و خانواده را مورد هجمه قرار دادند از همه دلسوزان تقاضای ترویج سبک زندگی اسلامی مبتنی بر فرهنگ وقف را داریم.
 
مشاور امور بانوان در سازمان اوقاف اظهار داشت: خانواده‌های همه ما می‌تواند با ساده زیستی و دوری از تجمل گرایی به وقف‌های نوین کمک کند که گام‌های موثر و هدفمندی را در مقابل چالش‌های روبروی خانواده گام برداریم.
 
مشاور امور بانوان در سازمان اوقاف بیان داشت: تقدم خویشاوندان بر حل مشکلات مالی، ساخت و ساز و توسعه مساجد خانواده محور، ارائه خدمات مشاوره مرکزی در مساجد، توجه به ظرفیت اموزش پذیری نسل آینده از طریق توانمندسازی آنها، ارائه خدمات روانشاختی در مراحل تشکیل خانواده برای رسیدن به سبک زندگی اسلامی، اختصاص موقفاتی برای پژوهش در زمینه خانواده و آسیب‌های اجتماعی آن از جمله برخی نیاز‌های توسعه وقف‌های خاص است.
 
انتهای پیام/
 

خانواده‌ها می‌توانند با ترویج فرهنگ وقف مشکلات جامعه را حل کنند

نظر شما