شناسهٔ خبر: 22594954 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران:

کمیته حوادث و سوانح غیر مترقبه تشکیل می شود

محمد رازی، رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران و رئیس کنگره در بیست‌ و‌ پنجمین کنگره سالیانه انجمن جراحان ارتوپدی ایران از تصمیم تشکیل کمیته‌ای در انجمن جراحان ارتوپدی ایران با نام کمیته حوادث و سوانح غیر مترقبه خبر داد که در این کمیته تیم‌های آماده برای کمک‌رسانی به هم‌وطنان وجود دارد و از نظر تهیه لوازم مورد نیاز آنها در حوزه ارتوپدی اقدامات لازم انجام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین ‌محمد رازی، رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران و رئیس کنگره در بیست‌ و‌ پنجمین کنگره سالیانه انجمن جراحان ارتوپدی ایران که امروز در هتل المپیک تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متخصصان ارتوپدی و همکاران انجمن ارتوپدی از ساعت های نخست پس از زلزله کرمانشاه به طور داوطلبانه به منطقه رفتند و با همکاری بیمارستان‌ها و به ویژه مدیریت گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به مداوای مصدومان پرداختند.

وی بیان کرد: تاکنون 1000 عمل جراحی ارتوپدی در مناطق زلزله زده انجام شده است که البته این اعمال جراحی به جز اعمالی است که در بیمارستان‌های مختلف تهران انجام شده است. انجمن ارتوپدی از نخستین ساعات پس از زلزله تشکیل و آماده باش تیم‌های اضطراری را در منطقه سامان‌دهی و همچنین صندوق حمایت مالی ایجاد کرد.

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران افزود: ما همچنین نیاز‌سنجی لازم را در منطقه انجام دادیم و این پلنت‌ها و سایر لوازم ضروری ارتوپدی با همکاری شرکت‌های تجهیزات پزشکی تهیه و به منطقه اعزام کردیم، همچنین هماهنگی‌های لازم با سازمان نظام پزشکی و همکاران مستقر در بیمارستان‌های منطقه نیز انجام شد و بخش پشتیبانی نیروی انسانی و لوازم ارتوپدی را ایجاد کردیم.

رازی تاکید کرد: ما تصمیم گرفتیم که از این به بعد کمیته‌ای را در انجمن جراحان ارتوپدی ایران با نام، کمیته حوادث و سوانح غیر مترقبه را تشکیل دهیم که در این کمیته تیم‌های آماده برای کمک‌رسانی به هم‌وطنان را داریم و از نظر تهیه لوازم مورد نیاز آنها در حوزه ارتوپدی اقدامات لازم را انجام می‌دهیم، همچنین از نظر علمی نیز نحوه کمک‌رسانی متخصصان ارتوپدی، به روز‌رسانی می‌شود.

وی تصریح کرد: روز پس از زلزله ما جلسه‌ای را با حضور رئیس سازمان نظام پزشکی برگزار کردیم و کارهای کمک‌رسانی به زلزله زدگان انجام شد و پس از فراخوان تیم‌های اضطراری به منطقه اعزام شدند.

رازی یادآور شد: با وجود اینکه کار‌های فنی مانند تجهیز بیمارستان‌های بر عهده وزارت بهداشت بود اما همکاران ما هم مشارکت داوطلبانه خوبی داشتند، همچنین حسابی نیز تشکیل شد و با پول جمع‌آوری شده، وسایل، محموله و تجهیزات پزشکی به منطقه ارسال شد. متخصصان ارتوپدی همه مناطق آسیب دیده از سر پل ذهاب تا کرمانشاه را پوشش داند.

گفتنی است؛ بیست‌ و پنجمین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران از 29 آبان تا سوم آذر ماه با حضور شرکت‌های ارتوپدی در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود، در این کنگره فیلم‌های جراحی در زمینه ارتوپدی به خصوص جراحی‌هایی که در آنها نو‌آوری است به نمایش گذاشته می‌شود.

نظر شما