شناسهٔ خبر: 22594484 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرمانده انتظامی استان همدان:

پلیس باید از آگاهی توام با بصیرت در جامعه برخوردار باشد

همدان - فرمانده انتظامی استان همدان گفت: پلیس اسلامی به عنوان حافظ امنیت و آسایش مردم باید از آگاهی توام با بصیرت در جامعه برخوردار بوده و آن را سرلوحه مسئولیت خود قرار دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سردار بخشعلی کامرانی صالح پیش از ظهر دوشنبه در آیین افتتاحیه هفتمین دوره بصیرت غیر تمرکزی استانی با اشاره به لزوم استمرار دوره های بصیرت در سازمان گفت: بصیرت افزایی موجب ارتقاء دینی و معرفتی کارکنان و سبب تعالی رفتار می شود.

سردار کامرانی صالح در ادامه با بیان اینکه بصیرت همان دین شناسی و شناخت حق از باطل است، گفت: بصیرت فقط مختص کار نمی شود بلکه بصیرت افزایی برای تمام شئون زندگی است.

وی مسئول سازی توام با بصیرت افزایی را از اهداف مهم ناجا در پرورش نیروهای کارآمد و متعهد در نیروی انتظامی دانست و بیان داشت: بصیرت به معنای شناخت و آگاهی کافی و کامل از شرایط موجود در اجتماعی است که در آن زندگی می کنیم.

سردار کامرانی صالح در ادامه هدف از برگزاری دوره های بصیرت را تعالی بصیرت سیاسی و دینی عنوان کرد و افزود: پلیس اسلامی به عنوان حافظ امنیت و آسایش مردم باید  از آگاهی توام با بصیرت در جامعه برخوردار بوده و از آن به عنوان سرلوحه مسئولیت خود قرار دهد.

وی به ویژگی های افراد بصیر اشاره کرد و گفت: بصیرت همان تقوا، ذکر خدا و عدم دلبستگی به دنیا و عبرت پذیری دینی است.

وی در ادامه به یکی دیگر از ویژگی های افراد بصیر اشاره کرد و گفت: اولین گام در بصیرت خود شناسی است و اینکه انسان بداند از کجا آمده و به کجا خواهد رفت و زمانی که این شناخت را پیدا کرد می تواند به مراحل بعدی در بصیرت وارد شود.

سردار کامرانی صالح گفت: کاهش آسیب ها و مقابله با تهدیدات و نیز آگاهی بخشی دینی و تقویت اخلاق از مواردی است که فراگیران در دوره های بصیرت در ناجا مورد آموزش قرار می گیرند تا بتوانند با توجه به نوع ماموریت ها و تعاملات اجتماعی گسترده، حق را به روشنی از باطل تشخیص داده و تصمیمی درست و عقلانی داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان همدان با تاکید بر اهمیت امر آموزش در اجرای ماموریت های انتظامی گفت: نقش آموزش در موفقیت ماموریت های پلیس در جامعه نقشی بی بدیل و انکار ناپذیر است چرا که عدم توفیق در کارها نشان از ضعف آموزش است.

رئیس عقیدتی سیاسی انتظامی استان همدان نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت موضوع بصیرت در انجام ماموریت های پلیس گفت: برگزاری این گونه دوره ها گامی موثری در ارتقای سطح بصیرت دینی ومعرفتی فراگیران محسوب می شود.

حجت الاسلام محمد صادق جوشقانی در ادامه با تاکید بر اهمیت تلاوت قرآن در زندگی فردی و اجتماعی گفت:تلاوت، تفسیر و تدبر در قرآن، انسان را در مسیر پیمودن راه حق و رسیدن به قرب الهی هدایت می کند و هنگامی که قرآن با زندگی انسان عجین می شود موجب تسلی خاطر و آرامش فرد می شود.

 

نظر شما