شناسهٔ خبر: 22593971 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

کتابخانه های مساجد نباید از برنامه ها و فعالیت های مسجد بی نصیب بماند

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: کتابخانه های مساجد نباید از برنامه ها و فعالیت های اجرایی مسجد بی نصیب بماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی به مناسبت هفته کتاب ضمن بازدید از کتابخانه کانون فرهنگی هنری ابوذر مسجد امیرالمومنین(ع) سقانلیق ساوه گفت: کتاب کهنه شدنی نیست و امروزه در برهه ای از زمان که فضای مجازی فرصت های مطالعه و اوقات فراغت افراد را اشغال کرده، نباید در برابر رشد نامیمون و رقابت ناعادلانه فضای مجازی با کتاب و مکتوبات عقب نشینی کنیم.

 

وی با بیان اینکه کتابداران سردمداران ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه محسوب می شوند افزود: طرح و ایده های جدید برای گرایش هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان به کتاب و کتابخوانی، در معرض عموم قراردادن کتب و به ویژه کتاب های پرطرفدارتر بر طبق نیازسنجی ها و علایق و تهیه کتب پرمخاطب تر از جمله راه های نهادینه کردن مطالعه بین مردم است.

 

 

حجت الاسلام ذوالفقاری اظهار کرد: کتب موجود در کتابخانه نباید یک جانبه باشد بلکه باید مطابق همه نیازها و سلایق در کتابخانه قرار داد و با تبلیغ کتب مفید و ایجاد جذابیت در فضای کتابخانه های مساجد باید شرایط حضور تعداد افراد بیشتر در کتابخانه ها را فراهم کرد.

 

این مقام مسئول معرفی کتب و خواندن بخش هایی از کتابها توسط ائمه جماعت در بین نماز را از دیگر راه های توسعه کتابخوانی عنوان کرد و ادامه داد: کتابخانه های مساجد نباید از برنامه ها و فعالیت های فرهنگی که توسط کانون و مسجد تدارک و اجرا می شوند بی نصیب بماند این راه خود تاثیر مهمی در تبلیغ کتابخانه و معرفی کتب به اعضای کانون و نمازگزاران دارد.

 

 

در ادامه این بازدید ها محمدمهدی کارکن، مسئول نمایندگی دفتر کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان ساوه گفت: هم اکنون 7 باب کتابخانه مخزن دار و 10کتابخانه باز در مساجد شهرستان ساوه مشغول به فعالیت است.

 

کارکن تعداد اعضای کتابخانه ها را یکهزار نفر و تعداد کتب موجود در کتابخانه های مخزن دار و باز را 10هزار و 500جلد کتبا عنوان کرد.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی به همراه کارشناسان این دبیرخانه از ابتدای هفته کتاب با حضور درهمه شهرستان های استان از کتابخانه های مساجد برتر بازدید کردند و در آخرین سفر خود به شهرستان های ساوه، زرندیه، تفرش و آشتیان از کتابخانه های کانون های فرهنگی هنری ابوذر، سلمان و غدیر در ساوه، جواد الائمه(ع) و شهید رجایی درشهرستان زرندیه، قائمیه(عج) و بقیه الله(عج) در شهرستان تفرش و کتابخانه شهیده محبوبه دانش آشتیانی شهرستان آشتیان دیدن و از کتابداران این کتابخانه ها به اهدا لوح و هدیه تقدیر و تشکر کردند.

 

 

هم اکنون650 کتابخانه باز و مخزن دار با ۲ میلیون و ۳۵۲ هزار جلد کتاب و ۳۰۲ هزار و ۱۵۰ عضو در سطح کانون های مساجد استان مرکزی وجود دارد.

 

 

نظر شما