شناسهٔ خبر: 22593952 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بخشی از خرما مضافتی کرمان بدون مشتری

نماینده شهرستان های بم ریگان فهرج ونرماشیر در مجلس شورای اسلامی گفت:بخشی از خرمای کشاورزان شرق استان در سردخانه هابدون مشتری است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، حبیب الله نیکزادی پناه نماینده شهرستان های بم، ریگان ،فهرج ونرماشیر در مجلس شورای اسلامی امروز با بیان اینکه بخشی از خرمای مضافتی شرق استان بدون مشتری در سردخانه‌ها به سرمی برد،گفت:نبود برنامه ریزی صادراتی و بسته بندی شکیل دلایل خانه ‌نشینی خرما است.

وی درباره وضعیت خرمای مضافتی بم در بازار گفت:خرمای مضافتی بم با توجه به درجه کیفیت و شهرت منحصر به فردی که در بازار جهانی کشاورزی دارد می تواند علاوه برتسخیر بازار داخلی، بازارهای بین المللی صادراتی را نیز در اختیار بگیرد بنابراین جا دارد که برای بهبودوضعیت خرما داران که با زحمات فراوان خرما را به ریل تولید رهنمون می کنند، اقدامات کاربردی توسط دولت در نظر گرفته شود.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نماندن خرما بر روی دست کشاورزان نیازمندنگاه ویژه به مقوله صادرات و توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری است، تصریح کرد: بسته بندی خرما در جعبه‌های 600 الی 700گرمی جز بسته بندی استاندارد برای ارائه در بازار جهانی قرار نمی گیرد.

نیکزادی پناه افزود: برای نماندن خرما با کیفیت مضافتی بم بر دست کشاورزان باید تمهیدات بهینه ای برای توزیع خرما در پادگان ها و ادارات، شرکت های مسافربری وکمیته امداد امام خمینی (ره) تدارک دیده شود تا در این راستا بتوان اقتصاد خرما داران در راستایی بازار فروش مطمئن را تامین کرد.

نماینده مردم بم درمجلس،ادامه داد: متاسفانه کشاورزان ما از منابع مالی مطمئنی برخوردارنیستند بنابراین پس از برداشت خرما مجبورند برای تامین منابع مالی شان خرما را به هرقیمتی که دلالان تعیین کنند بفروش برسانند بنابراین برای رفع مشکلات مالی کشاورزان باید بانک کشاورزی، صندوق های قرض الحسنه با ارائه تسهیلات لازم مشکلات کشاورزان را برطرف کنند.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس،یادآورشد: عدم بازار فروش مطمئن برای خرما موجب می‌شود کشاورزان خرما را با بهای ناچیز به دلالان بفروش برساند ودر نتیجه این نوع از تبادلات مشخص است که خرما با نرخ پایه ای نازل تعیین می شود.

انتهای پیام/ی

دلالان قیمت خرما را در بازار مشخص می کنند

نظر شما