شناسهٔ خبر: 22593419 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

۲۱۶ جلد قرآن کریم بین کانون های مجری طرح تلاوت نور استان سمنان توزیع شد

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان از اهدای ۲۱۶ جلد قرآن کریم به کانون‌های مجری طرح تلاوت نور این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت الاسلام محمدرضا حدادیان امروز(29آبان) درجمع خبرنگاران  افزود: به مناسبت هفته کتاب 12 کارتن قرآن کانون های مجری طرح تلاوت نور به شهرستان های گرمسار، آرادان وسرخه اهداء شده  است.

 

وی با بیان اینکه قرآن های اهدایی ویژه کانون های مجری طرح تلاوت نور و کانون هایی که تاکنون قرآن دریافت نکرده اند افزود: برگزاری ختم قرآن کریم مهمترین فعالیت کانون‌های مساجد است.

 

حدادیان تصریح کرد: 90 جلد قرآن به شهرستان گرمسار،72 جلد به شهرستان آرادان و54 جلد به شهرستان سرخه اهداء شد.

 

وی، بسط و توسعه انس مردم با تلاوت قرآن و بهره مندی از مفاهیم والای کلام الهی را از اهداف طرح روزانه تلاوت نور عنوان کرد.

 

تقویت فرهنگ قرآنی در جامعه از جمله اهداف طرح تلاوت نور است

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون مساجد استان سمنان همچنین بررسی و بیان راه های توسعه و کیفی طرح تلاوت نور با استفاده از امکانات بومی و محلی، تبیین شاخص های مسجد طراز اسلامی از منظر قرآن و روایات، توجه به اصل محوریت و کارآمدسازی مساجد در تبیین وضع کنونی و ترسیم نقش آینده مساجد در توسعه و ارتقای فعالیت های قرآنی و ارائه الگوهای مسجد قرآنی را از اهداف طرح تلاوت نور برشمرد.

 

حدادیان با اشاره اینکه به تقویت فرهنگ قرآنی در جامعه را از دیگر اهداف طرح تلاوت نور است ادامه داد: تفکر و تدبر در آیات نورانی قرآن کریم ضروری است چرا که تلاوت با تدبر و تفکر می تواند انسان را به رشد و تعالی رهنمون سازد.

 

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون مساجد استان سمنان تصریح کرد: جامعه‌ ای که با قران انس دارد، دچار خطا و اشتباه نمی‌شود چرا که می‌توان با دستورات الهی و تبیین قرآن کریم، به جامعه ای آرمانی دست یافت.

 

وی با اشاره به ثبت ۱۶ خانه نور کانون مساجد این استان در سامانه ملی ثبت خانه های نور در سایت عمران معنوی یادآور شد: این خانه‌ها با محوریت فعالیت‌های قرآنی فعالیت دارند.

 

حدادیان به فعالیتهای خانه های نور در کانون های مساجد استان سمنان برای ترویج و توسعه آموزش های قرآنی، ارتقای سطح دانش و مهارت های فراگیران قرآن در رشته های مختلف قرآنی اشاره کرد و افزود: طرح تلاوت نور، تفسیر روزانه قرآن کریم، شکوفه های بهشت، خانه های نور و حمایت از طرح های قرآنی عمده ترین فعالیت های ستاد عالی کانونهای ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد در بخش قرآنی است.

 

 

نظر شما