شناسهٔ خبر: 22592897 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کشف‌ آثاری از دوره اشکانی در اندیمشک

نمایندگی خوزستان / نمایندگی خوزستان

‌معاون میراث فرهنگی خوزستان از آغاز کاوش نجات‌بخشی آثار باستانی در محدوده حفاری آب و فاضلاب اندیمشک با مجوز پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و پژوهشکده باستان شناسی خبر داد.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش ایسنا‌، مرجان شوشتری  با اعلام این خبر اظهار کرد: در شهریورماه سال جاری به اداره میراث فرهنگی اطلاع داده شد که در حین حفاری شرکت آب و فاضلاب اندیمشک برای لوله‌گذاری شبکه فاضلاب در محدوده کوی پلیس آثار تاریخی در مسیر لوله مشاهده شده است. 

او با بیان این که کارشناسان باستان شناس مستقر در شوش از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان به سرعت به محل اعزام شدند، افزود: مطالعه کارشناسی اولیه صورت گرفت که شواهد نشان از وجود آثاری مربوط به دوران تاریخی و احتمالا دوران پارت‌(اشکانی) داشت.

شوشتری ادامه داد: با توجه به این که به‌ دلیل قرار گرفتن آثار در زیر بافت شهری پیش از این اطلاعی از وجود این آثار وجود نداشت تصمیم گرفته شد که آثار موجود توسط باستان‌شناسان خوزستانی طی یک عملیات کاوش به منظور نجات و حفاظت از مواد فرهنگی در مسیر عملیات طرح، تعیین گاه‌نگاری، مطالعه و شناخت از وضعیت این دوران در شهر اندیمشک‌ مورد نجات‌بخشی قرار گیرند. 

معاون میراث فرهنگی خوزستان با  بیان این‌ که این کاوش با درخواست و پیگیری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان و حمایت شرکت آب و فاضلاب استان و به کمک کارشناسان بومی شهرستان اندیمشک و نیز کارشناسان خبره دوران تاریخی صورت می‌گیرد، افزود: این کاوش به سرپرستی یوسف دیناروند و بر اساس مجوز صادره از سوی پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و نیز پژوهشکده باستان شناسی انجام خواهد شد.


انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما