شناسهٔ خبر: 22592650 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

رونالدو و بحران در نقطه اوج

این مرد دیگر گل نمی زند!

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، با توجه به نمایش درخشانی که رونالدو در مقطع پایانی فصل گذشته از خود ارائه داد، تصور عمومی بر آن بود که ستاره پرتغالی آن روند را به فصل جاری نیز تعمیم خواهد داد؛ اما محرومیت 5 جلسه ای بعد از درگیری با داور در دیدار برابر بارسا، باعث شد روند گل نزدن های رونالدو تا امروز ادامه داشته باشد.
 
 

 
 
رونالدو در 4 بازی اخیر خود در لالیگا موفق به باز کردن دروازه رقبا نشده که این اتفاق در طول دوران حضور او در مادرید بی سابقه بوده و همین موضوع را می توان دلیل اصلی نتایج ضعیف کهکشانی ها قلمداد کرد.
 
رونالدو در فصل جاری تنها یک بار در لالیگا موفق به گلزنی شده و از 55 ضربه آخر او تنها یکی به چارچوب نشسته است؛ آماری که تفاوت معنا داری با دوران حرفه ای و درخشان این ستاره پرتغالی دارد.
 
 

 
 
علیرغم تلاش فراوان رونالدو برای پایان دادن به این روند، اضطراب و نگرانی از شرایط این بازیکن در اردوی کهکشانی ها افزایش یافته و نکته تاسف بار برای زیدان این است که بنزما نیز مشمول این افت محسوس شده است.
 
در حال حاضر والنسیا و بارسا با ایجاد اختلاف 10 امتیازی با لوس بلانکوس برای فتح لالیگا مبارزه می کنند و شرایط به گونه ای است که انگار 2 تیم بزرگ پایتخت در کورس قهرمانی جایی ندارند.
 
زیدان در فصل گذشته توانست رونالدو را در بهترین فرم نگه دارد، بنابراین در مراحل پایانی لیگ قهرمانان، ستاره پرتغالی توانست بالاترین سطح بازی خود را ارائه دهد.
 
 

 
 
البته در این میان در فصل قبل درخشش آلوارو موراتا نیز کمک شایانی به اجرای برنامه های سرمربی فرانسوی داشت، زیرا زیدان با تکیه بر او دیگر هیچگاه در مورد استراحت دادن به رونالدو نگران نبود و هر کجا لازم بود موراتا با درخشش خود رئال مادرید را نجات می داد. اما با پیوستن موراتا به چلسی و عدم وجود یک جایگزین برای او روی نیمکت، فشارها روی رونالدو برای درخشش و گلزنی افزایش یافته است.
 
فرضیه ای وجود دارد که اگر تیمی در بخش هجومی قادر به خلق موقعیت نبود شرایط نگران کننده است، اما در فصل جاری رونالدو فرصت های گلزنی زیادی را از دست داده و همین موضوع باعث افزایش نگرانی ها در میان کادر فنی رئال مادرید شده است.
 
در جریان تساوی ابتدای هفته رئال مادرید در خانه اتلتیکو که باعث افزایش فاصله با بارسا به 10 امتیاز و به حداقل رسیدن شانس تکرار قهرمانی در لالیگا شده، رونالدو در دقایق پایانی 2 فرصت خوب برای گلزنی داشت؛ اما تعلل او در کنترل توپ و سرعت پایین در تصمیم گیری باعث شد تا مدافعان اتلتیکو سر رسیده و اجازه ندهند اولین دربی آنها در استادیوم تازه تاسیس با شکست همراه باشد.
 
در گذشته هرگز شاهد رخ دادن چنین اتفاقاتی برای رونالدو نبودیم. او معمولا در چنین موقعیت هایی بسیار سریع تصمیم می گرفت و در بیشتر موارد شاهد بودیم که رونالدو اجازه نمی داد چنین فرصت هایی از دست رود.
 
البته نمی توان تنها دلیل فاصله ایجاد شده بین رئال مادرید و بارسا را افت رونالدو دانست و قطعا دلایل دیگری نیز در این اتفاق نقش مهمی دارند. از جمله دستکاری و تغییرات عجیب در پست مارکو آسنسیو که هرگز کمکی به پیشرفت این ستاره آینده دار و جوان رئال مادرید نکرده است.
 
 

 
 
به محض اینکه دربی مادرید در استادیوم واندا متروپولیتانو آغاز شد، حاضران در استادیوم شاهد بودند که کهکشانی ها قادر به ارائه نمایش بهتری نسبت به میزبان بودند و موقعیت های بیشتری نسبت به آنها خلق کردند که این اتفاق باعث تحت فشار قرار گرفتن تیم سیمئونه شد؛ اما در نهایت بازی با تساوی به پایان رسید.
 
به نظر می رسد بهترین راه برای بازگشت رونالدو به روزهای اوج این باشد که آسنسیو دقایق بیشتری به میدان برود، زیرا در این دیدار به محض ورود این ستاره جوان، بازی رونالدو نیز تحرک بیشتری گرفت.
 
اما به هر حال بازگشت CR7 به روزهای اوج نیز شاید دیگر حداقل در فتح لالیگای فصل جاری تاثیر چندانی نداشته باشد، زیرا دربی مادرید احتمالا آخرین شانس تیم زیزو برای بازگشت به کورس بود.
 
منبع: مارکا

نظر شما