شناسهٔ خبر: 22592573 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نگاه به حقوق کودک نمایشی نباشد/ ۱۷درصد دختران ازدواج زودهنگام دارند

رئیس کمسیون حقوق بشر اسلامی گفت: ۱۷درصد دختران در کشور ازدواج درسنین کمتر از ۱۸سال را تجربه کرده اند.

صاحب‌خبر -

نگاه به حقوق کودک نمایشی نباشد/ ۱۷درصد دختران ازدواج زودهنگام دارندبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همایش بین المللی کودک و صلح با حضور معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، محمدحسن ضیایی فر رئیس کمسیون حقوق بشر اسلامی، حسین اقایی وزیر دادگستری، گری لوئیس نماینده سازمان ملل در ایران و جمعی از مسئولان مربوطه صبح امروز در کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در این مراسم ضیایی فر با اشاره به اینکه در دنیا چالش‌های متعددی کوکان را تهدید می کند، اظهار کرد: توجه به جمعیت گسترده کودک در سطح جهان کافی است تا این انگیزه در ما تقویت شود که باید برای کودکان تلاش کنیم.

وی افزود: دردها و مشکلات بسیاری در حوزه کودک وجود دارد، گفت: براساس آمارها جمعیت کودک و نوجوان یک چهارم جمعیت کشور است بنابراین در سطح ملی جمعیت زیر ۱۸ سال طیفی گسترده بوده که نیازمند توجه جدی است.

ضیایی فر با بیان اینکه در سطح جهانی ۱۵۰میلیون کودک کار می‌کنند، اظهار کرد: در کشور ما هم وضع کودکان کار پیچیده است نهادهای متعددی پیگیر آن هستند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کودکان مورد خشونت قرار می‌گیرند، تصریح کرد: براساس آمار یونیسف در سال ۲۰۱۵ تعداد، ۸۲هزار کودک بر اثر خشونت جان خود را از دست دادند و براساس آماری دیگر از هر ۱۰کودک، یک کودک تجربه جنسی داشته است.

وی به مساله ازدواج در کودکی اشاره داشته و گفت: در کشور ما هم ۱۷درصد دختران در سنین زیر ۱۸سال ازدواج کرده که ۳درصد آنها کمتر از ۱۵سال داشتند.

رئیس کمسیون حقوق بشر اسلامی بیان کرد: تلاش برای صلح کودک موضوعی محوری و اساسی است که نیازمند کمک تمام دستگاه ها است و نباید نگاه نمایشی به ام داشت.

انتهای پیام/

رعایت حقوق کودک در مدارس

نظر شما