شناسهٔ خبر: 22592531 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

3 خبر از آزمونهای سازمان سنجش ؛

فردا آخرین مهلت شرکت در تکمیل ظرفیت پیام نور و غیرانتفاعی ها است

تهران- ایرنا- مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ساعت 24 فردا، سه شنبه 30 آبان ماه آخرین فرصت شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت رشته های دانشگاه پیام نور و موسسات غیرانتفاعی آزمون سراسری 96 است.

صاحب‌خبر -

حسین توکلی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه تکمیل ظرفیت پذیرش رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال 1396 موسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور از 29 مهرماه 96 آغاز شده است، اظهار داشت: داوطلبان علاقه مند به تحصیل (اعم از داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 96 ثبت‌نام کرده و یا نکرده‌اند) می توانند در مرحله تکمیل ظرفیت این دانشگاه و موسسات شرکت کنند.
وی با بیان اینکه تا تاریخ 29 آبان نیز تعداد 47 هزار و 695 نفر برای ثبت نام به دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی مراجعه کرده اند، گفت: داوطلبان به منظور اطلاع از رشته‌های تحصیلی و موسسات پذیرنده دانشجو در این مرحله می‌توانند به لینک جستجوی عنوان موسسه و کدرشته مندرج در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش و پایگاه اطلاع‌رسانی موسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی و یا پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه پیام‌نور مراجعه کنند.
توکلی با اشاره بر اینکه هر داوطلب می تواند ضمن مشخص کردن رشته و موسسه مورد علاقه خود، به همراه مدارک اعلام شده به موسسه آموزش عالی محل پذیرش رشته مورد تقاضا مراجعه کند، افزود: تمامی متقاضیان باید حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 96 دارای مدرک دیپلم کامل متوسطه نظام قدیم (دوره چهارساله) یا پیش‌دانشگاهی و یا کاردانی (فوق دیپلم) بوده باشند و در صورت امکان تشکیل کلاس برای نیمسال دوم سال تحصیلی جاری از سوی مؤسسه مورد تقاضا، آن دسته از داوطلبانی که حداکثر تا تاریخ 30 بهمن 96 موفق به اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی و یا کاردانی شوند، می‌توانند در رشته و یا رشته‌های تحصیلی مربوط متقاضی شوند.
وی با تاکید بر اینکه تمامی داوطلبان باید در زمان ثبت‌نام از طریق موسسه مربوط ، بابت هزینه ثبت‌نام نسبت به پرداخت مبلغ 200 هزار ریال از طریق سیستم پرداخت الکترونیکی در سایت سازمان سنجش اقدام کنند، یادآور شد: هر داوطلب منحصرا می‌تواند در یک گروه آزمایشی و یک کدرشته محل متقاضی شود و در صورت ثبت‌نام داوطلب در دو کدرشته و یا در دو موسسه، اطلاعات وی در بانک اطلاعات پذیرفته شدگان هر دو محل حذف خواهد شد.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش در ادامه گفت: آن دسته از داوطلبانی که قبلا در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون سراسری سال 96 (مرحله شهریور ماه) قرار گرفته‌اند، چنانچه در این مرحله متقاضی ثبت‌نام و ادامه تحصیل باشند و در یکی از موسسات ثبت‌نام کنند، قبولی قبلی آنها در شهریورماه لغو خواهد شد.
وی افزود: پذیرفته‌شدگان باید به همراه تصویر دیپلم نظام قدیم و یا گواهی پیش‌دانشگاهی خود، به دفاتر پیشخوان خدمات دولت مراجعه و تاییدیه‌ تحصیلی را از اداره آموزش ‌و پرورش محل تحصیل خود درخواست کنند و رسید آن را در زمان ثبت‌نام به دانشگاه ارائه دهند.

**دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور دکتری ۹۷ چهارشنبه منتشر می شود
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش گفت: دفترچه راهنمای ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۷ همزمان با آغاز فرآیند ثبت نام داوطلبان، چهارشنبه اول آذر ۹۶ منتشر می شود.
توکلی افزود: ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۷ به منظور پذیرش دانشجو در دوره های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و دانشگاهها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی و پردیس خودگردان دانشگاه ها از جمله از چهارشنبه اول آذر 96 آغاز می شود.
وی افزود: دفترچه راهنمای ثبت نام در آزمون همزمان با آغاز فرآیند ثبت نام از روز چهارشنبه اول آذرماه ۹۶ از طریق سایت سازمان سنجش، قابل دریافت خواهد بود.
توکلی خاطرنشان کرد: داوطلبان آزمون ورودی دکتری تخصصی نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۳۹۷ تا سه‌شنبه ۷ آذرماه ۹۶ فرصت دارند در این آزمون ثبت نام کنند و ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org انجام خواهد پذیرفت.
وی افزود: تمام متقاضیان ضرورت دارد در این مهلت با مطالعه دقیق دفترچه راهنما و آماده کردن مدارک لازم به سایت سازمان سنجش مراجعه و برای ثبت نام اقدام کنند.
مشاور عالی سازمان سنجش گفت: هر داوطلب ‌بر اساس ‌علاقه ‌فقط می تواند در یک کدرشته‌ امتحانی (بر اساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون)‌ متناسب با رشته ای که در آن فارغ التحصیل شده است، ثبت‌نام‌ و در آزمون مربوط شرکت‌ کند.
وی از داوطلبان خواست که ابتدا دفترچه راهنمای ثبت‌نام را مطالعه کرده و در صورت واجد شرایط بودن، نسبت به پرداخت هزینه خرید کارت اعتباری ثبت‌نام در آزمون به شرح ذیل، اقدام کنند و سپس مراحل بعدی را به انجام برسانند.
توکلی تصریح کرد: با توجه به اینکه آزمون ورودی دکتری (نیمه متمرکز Ph.D) سال ۱۳۹۷ در روز جمعه ۴ اسفندماه ۹۶ و در یک نوبت برگزار خواهد شد، داوطلبان لازم است از روز سه‌شنبه اول اسفند تا پنجشنبه سوم اسفندماه ۹۶ با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.

** آمار ثبت نام در تکمیل ظرفیت کارشناسی ناپیوسته 96
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش گفت: داوطلبان آزمون کاردانی به کارشناسی تا چهارشنبه اول آذر 96 فرصت دارند در تکمیل ظرفیت برخی رشته های دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی ثبت نام کنند.
وی افزود: مرحله تکمیل ظرفیت پذیرش رشته های تحصیلی پذیرش صرفا براساس سوابق تحصیلی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی - غیرانتفاعی در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1396 از سوم آبان آغاز شده و اول آذرماه 96 پایان می یابد.
وی یادآور شد: تا ساعت 8 صبح امروز، دوشنبه 29 آبان ماه 96 تعداد 9 هزار و 996 نفر در تکمیل ظرفیت پذیرش رشته های تحصیلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی - غیرانتفاعی در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ثبت نام کرده اند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش یادآور شد: تمامی داوطلبان علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های تحصیلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالـی غیرانتفاعی می توانند بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش تا مهلت زمانی اعلام شده برای ثبت نام مراجعه کنند.
توکلی خاطرنشان کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای تحت پوشش دانشگاه فنی و حرفه ای و یا موسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی و کسب اطلاع از رشته‌های پذیرنده دانشجو در این مرحله نسبت به شرکت و انتخاب کدرشته محل مورد تقاضای خویش اقدام کنند.
فراهنگ**9187**1055
خبرنگار: حمیدرضا بازگشا**انتشار: زینب کارگر

انتهای پیام /*

نظر شما