شناسهٔ خبر: 22592451 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

جشنواره فیلم رشد می تواند سطح سواد رسانه ای دانش آموزان را ارتقا دهد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست خبری جشنواره فیلم رشد گفت: این جشنواره می تواند سطح سواد رسانه ای دانش آموزان را ارتقا دهد. ارتقای سواد رسانه ای می تواند آسیب های فضای مجازی را در نظام تربیتی جامعه کاهش دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پانا، نشست خبری چهل وهفتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم رشد امروز دو شنبه ۲۹ آبان ماه 96 با حضور علیرضا کاظمی مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی و رئیس ستاد برگزاری جشنواره و محمود شفق زرد دبیر ستاد برگزاری با جمعی از خبرنگاران برگزار شد.


کاظمی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار داشت: استفاده از توان فیلمسازان خارجی و داخلی برای نیل به اهداف آموزش و پرورش هدف اصلی جشنواره است.
 

وی گفت: برای اولین بار برگزاری این جشنواره بین المللی در این سطح به استان خراسان رضوی سپرده شده است.۱۵ کمیته برای برگزاری بهینه جشنواره از اردیبهشت ماه امسال فعال شده اند.

 

کاظمی با ارائه جزئیاتی از اکران فیلم ها گفت: مراسم افتتاحیه جشنواره بین الملل به فیلم رشد در روز ۳ آذرماه ۹۶ در سالن صبای مشهد برگزار می شود و  ۱۵ هزار دانش آموز فرصت دیدن فیلمهای جشنواره را در ۱۸ سالن خواهند داشت.

 

وی افزود: جشنواره فرصت استثنایی برای مشهد و متولیان فرهنگی پایتخت فرهنگی جهان اسلام است که می توانند ظرفیت های مشهد را به جهانیان برسانند.
 

مدیرکل خراسان رضوی ادامه داد: جشنواره فیلم رشد می تواند به ارتقای درک بصری و هنری دانش آموزان بسیار کمک کند. این جشنواره می تواند سطح سواد رسانه ای دانش آموزان را ارتقا دهد. ارتقای سواد رسانه ای می تواند آسیب های فضای مجازی را در نظام تربیتی جامعه کاهش دهد.
 

وی درخصوص کشورهای شرکت کننده در جشنواره امسال گفت: از حدود 40 کشور دنیا در این جشنواره اثر داریم که 17 کشور فیلم هایشان به مرحله نهایی رسید.
 

کاظمی درخصوص شرکت کنندگان داخلی گفت: از هزار و ۲۵۷ فیلم آموزشی رسیده به دبیرخانه 261 فیلم از 17 کشور به مرحله نهایی راه پیدا کرده است.

 

شفق دبیر اجرایی جشنواره فیلم رشد در این خصوص گفت: از 3 تا ۱۰ آذرماه فیلمهای جشنواره با رعایت رده سنی در ۱۸ سالن در استان خراسان رضوی به نمایش در خواهد آمد.

 

به گفته دبیر اجرایی جشنواره مراسم اختتامیه جشنواره چهل و هفتم فیلم رشد در روز ۱۰ آذرماه ۹۶ در سالن صبا برگزار خواهد شد.

 

چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد با حضور میهمانانی از ۴۰ کشور جهان در مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام از سوم لغایت ۱۰ آذر ماه برگزار خواهد شد.

 

علاقمندان می توانند آخرین اخبار مربوط به این دوره از جشنواره بین المللی فیلم رشد را از طریق پایگاه رسمی به آدرس www.roshd.razaviedu.ir و یا از طریق کانال خبری جشنواره در فضای مجازی به آدرسfilmroshd47@ دنبال کنند.

نظر شما