شناسهٔ خبر: 22592304 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با تسنیم:

آرایش جدید منطقه بر محور مقاومت متکی خواهد بود

R1396/P36446/S8,90,95/CT3

به اعتقاد کارشناس مسائل غرب آسیا، از آنجایی که محور مقاومت در جنگ با فتنه تکفیری در سوریه، عراق و لبنان نقش برجسته‌ای داشته است، طبیعتاْ نظم منطقه‌ای که پس از این فتنه شکل خواهد گرفت، بر محور مقاومت متکی خواهد بود.

صاحب‌خبر -

«احمدرضا روح‌الله زاد»، کارشناس مسائل غرب آسیا و دبیر کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در خصوص نظم جدید منطقه‌ای پس از پایان یافتن فتنه تکفیری و جایگاه محور مقاومت در این آرایش جدید، با اشاره به اینکه آرایش جدید منطقه بر محور مقاومت متکی خواهد بود، بیان داشت: محور مقاومت توانسته است به دستاوردهای شکوهمندی برسد. فتنه تکفیری‌ها در عراق و سوریه به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود.

وی با توجه به وضعیت میدانی مبارزه علیه تروریست­‌های تکفیری و دست برتر جبهه مقاومت در قبال شکست­‌های پی­ درپی جبهه مقابل گفت: همه نشانه‌ها حاکی از آن است که فتنه تکفیری‌ها دیگر استمرار حیات نخواهد داشت.

دبیر کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین با تأکید بر نظام آتی منطقه­‌ای و نقش محور مقاومت در آن اشاره داشت: از آنجایی که محور مقاومت در جنگ با فتنه تکفیری در سوریه، عراق و لبنان نقش برجسته‌ای داشته است، طبیعتاً نظم منطقه‌ای که پس از این فتنه شکل خواهد گرفت، بر محور مقاومت متکی خواهد بود.

وی با اشاره به آرایش جدید منطقه­‌ای پس از نابودی فتنه تکفیری­‌ها تأکید کرد: محور مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران در کلیه تحولات منطقه بازیگری قدرتمند و مؤثر خواهد بود و آرایش جدید منطقه بر اساس آن طراحی خواهد شد.

کارشناس مسائل غرب آسیا با توجه به شکست طراحی­‌های آمریکایی­‌ها و صهیونیست­‌ها در منطقه و نتایج حاصل از آن گفت: آرایش جدید منطقه­‌ای نگرانی‌هایی را برای رژیم صهیونیستی و آمریکا و هم­پیمانان آن­ها ایجاد کرده است.

وی با تأکید بر هدفی که آمریکا و رژیم صهیونیستی از ایجاد فتنه تکفیری دنبال می­‌کرد، اشاره داشت: آن‌ها با ایجاد فتنه تکفیری در سطح منطقه تلاش می­‌کردند اولویت مسئله فلسطین را از جهان اسلام خارج کنند و اولویت‌های دیگری را جایگزین آن سازند.

دبیر کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین با اشاره به نتیجه­‌ای که از نقشه دشمنان محور مقاومت به نفع جمهوری اسلامی ایران و متحدان منطقه­‌ای کشورمان ایجاد شده است، تأکید کرد: نفوذ محور مقاومت در حال حاضر با پایان یافتن فتنه تکفیری‌ها در سوریه و عراق بیشتر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما