شناسهٔ خبر: 22592303 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فردا‎؛ اخذ آخرین دفاعیات مرتضوی در پرونده کهریزک

وکیل شاکی پرونده کهریزک گفت: فردا آخرین دفاعیات سعید مرتضوی در پرونده کهریزک در دادگاه تجدیدنظر اخذ می شود.

صاحب‌خبر -
میرمجید طاهری در گفتگوی تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: بنده و موکلم آقای روح الامینی توضیحات خودمان را ارائه کرده ایم و در دادگاه تجدید نظر فردا, آخرین دفاعیات و توضیحات سعید مرتضوی اخذ خواهد شد.
وی گفت: 18 مهر دادگاه تجدیدنظر دادستان اسبق تهران در شعبه 22 به علت بیماری مرتضوی د عدم حضور وی در دادگاه برگزار نشد.
وکیل خانواده روح الامینی تصریح کرد: با توجه به این که پرونده در مرحله صدور رای قرار دارد به احتمال زیاد پس از اخذ دفاعیات سعید مرتضوی قضات رای را صادر خواهند کرد.
پرونده سعید مرتضوی که هم اکنون برای رسیدگی در مرجع تجدیدنظر در دست بررسی شعبه 22 دادگاه تجدیدنظر استان تهران قرار دارد دو بخش دارد که بخش اول آن شکایت سازمان تامین اجتماعی است و دادگاه تجدیدنظر آن 17 مهر امسال برگزار شده اما بخش دوم هم مربوط به شکایت اولیای دم محسن روح الامینی در پرونده کهریزک است.
قاضی کشکولی، مرداد سال 94 به این پرونده رسیدگی و مرتضوی را در ارتباط با شکایت اولیاء دم مرحوم روح‌الامینی به‌اتهام معاونت در قتل عمدی و آن بخش از حکم پرونده قضات کهریزک که نقض شده بود، تبرئه کرد.
مرتضوی 18 مهر 94 به حکم شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران اعتراض کرد و پرونده که علاوه بر اعتراض مرتضوی، اعتراض تأمین اجتماعی و اولیاء دم روح‌الامینی را به‌همراه داشت، برای رسیدگی در مرحله تجدیدنظر به شعبه 17 دیوان عالی کشور ارجاع شد، اما 21 اردیبهشت سال 95 قاضی محسن افتخاری اعلام کرد که دیوان عالی کشور پرونده را در صلاحیت دادگاه تجدیدنظر استان دانسته است.
برای مرتضوی در بخش دوم پرونده تأمین اجتماعی هم که در دست رسیدگی شعبه 68 دادگاه تجدیدنظر استان تهران قرار دارد محکومیت هایی صادر شده است.
 

نظر شما