شناسهٔ خبر: 22592100 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سالانه باید ۱۰ درصد بافت فرسوده شهری احیا شود

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان اظهارکرد: طبق ماده ۵۹ قانون برنامه ششم باید سالانه حداقل ۱۰ درصد از بافت فرسوده شهری مرمت و احیا شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین جعفری  اظهارکرد: در شهر اصفهان ۲۳۰۰ هکتار بافت فرسوده وجود دارد که باید سالانه طبق ماده ۵۹ قانون برنامه ششم حداقل ۱۰ درصد از بافت فرسوده شهری را مرمت و احیا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون اقداماتی که انجام شده شامل ۲ بخش است، بخش اول مربوط به صدور تعدادی پروانه ساختمان برای شهروندانی که برای نوسازی بافت فرسوده اقدام کرده اند و بخش دیگر شامل پروژه هایی است که شهرداری در مناطق مختلف همچون بازسازی محور تاریخی فرهنگی اصفهان اجرا کرده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان تاکید کرد: تاکنون ۱۰ درصد از بافت فرسوده توسط خود مردم در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان با دریافت پروانه ساختمانی نوسازی و بهسازی شده اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۵۵۰ هزار نفر از جمعیت شهر اصفهان ساکن بافت فرسوده هستند، ادامه داد: بیش از نیمی از املاک واقع در بافت فرسوده سند مالکیت ندارند و این موضوع روند نوسازی این بافت ها را با مشکل مواجه کرده است.

جعفری تصریح کرد: با توجه به ناپایداری کالبد بافت فرسوده، در مواقع بروز خطر، بازسازی این بافت ها کاری بسیار مهم و پیچیده خواهد بود و این در حالی است که املاک دارای سند ۶ دانگ می توانند از تسهیلات دولتی برای بازسازی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی های لازم انجام شده تا با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک اصفهان در  ۵ منطقه ثبتی اصفهان مسایل مربوط به سند مالکیت خانه های واقع شده در بافت فرسوده حل شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: دولت برای نوسازی املاک واقع در بافت های فرسوده تا زمان ساخت، مبلغ  ۲۰ میلیون تومان به ازای هر واحد به عنوان ودیعه مسکن با کارمزد ۴ درصد و برای ساخت هر واحد مسکونی نیز مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۸ درصد پرداخت می کند.

 

انتهای پیام/م

 

احیای 10 درصد بافت فرسوده شهری

نظر شما