شناسهٔ خبر: 22591273 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تورم 7.8 درصدی زنجان در مهر امسال

زنجان - ایرنا - معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: نرخ تورم این استان در مهر سال جاری 7.8 درصد رسید در حالی که این نرخ در متوسط کشوری 8.2 درصد ثبت شد.

صاحب‌خبر -

حسین امیدمقدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آخرین اطلاعات، نرخ تورم استان در مهر سال جاری، 7.8 درصد بوده که نسبت به شهریور ثابت مانده است.
وی یادآورشد: نرخ تورم کشور در مهر امسال 8.2 ثبت شد که نسبت به شهریور 0.2 درصد افزایش یافته است.
امیدمقدم اظهار کرد: در صورت بررسی همین نرخ تورم در 2 گروه عمده خوراکی ها و آشامیدنی ها و گروه کالاهای غیر خوراکی و خدمات می توان به اعداد جدیدی دست یافت.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: نرخ تورم این استان در گروه خوراکی ها با 0.1 درصد افزایش نسبت به شهریور، در مهر سال جاری معادل 10.8 درصد و همین نرخ در کشور با 0.2 درصد افزایش نسبت به شهریور معادل 11.5 درصد بوده است.
وی خاطرنشان کرد: نرخ تورم استان در کالاهای غیر خوراکی و خدمات با 0.1 درصد کاهش نسبت به شهریور، به 5.9 درصد و در کشور با 0.1 درصد افزایش معادل 6.5 درصد بوده است.
امیدمقدم ادامه داد: در مهر سال 95، نرخ تورم استان هفت درصد بود که در مهر سال جاری 7.8 درصد رسیده است.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: از مهر سال گذشته تا خرداد سال جاری نرخ تورم این استان شاهد روند ملایم افزایشی بوده و به 8.7 درصد رسیده است.
وی اضافه کرد: پس از خرداد سال جاری روند کاهشی نرخ تورم آغاز شده تا در نهایت به 7.8 درصد در مهر امسال رسیده است.
امیدمقدم تاکید کرد: کاهش نرخ تورم به مثابه کاهش قیمت ها نیست، به معنای کاهش شتاب افزایش قیمت هاست.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: نرخ تورم شهری در مهر 8.3 درصد و در کشور معادل هشت درصد بوده یعنی در مناطق شهری زنجان 0.3 درصد بیش از کشور بوده است.
وی افزود: نرخ تورم روستایی زنجان در مهر سال جاری 6.8 درصد و در کشور معادل 9.1 درصد بوده است.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار:رویا رفیعی

انتهای پیام /*

نظر شما