شناسهٔ خبر: 22590265 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بنادر تجاری شهرستان های دشتی و تنگستان توسعه می یابد

بوشهر-ایرنا- نماینده مردم شهرستان های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: بنادر محمد عامری، بوالخیر و لاور ساحلی بعنواتن بندرهای تجاری این 2 شهرستان توسعه می یابند.

صاحب‌خبر -

سید کمال الدین شهریاری روزش دوشنبه پس از بازدید میدانی از بنادر تجاری دشتی و تنگستان در گفت و گو با ایرنا افزود: در این بازدید طرح های توسعه ای سه بندر محمد عامری، بوالخیر و لاور ساحلی به همراه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان و فرماندار تنگستان مورد بررسی قرار گرفت.
وی بیان کرد: این بنادر همواره بیشترین مبادلات تجاری را در شهرستانهای دشتی و تنگستان داشته اند ولی برای افزایش این مبادلات نیازمند توسعه امکانات و تجهیزات هستند.
شهریاری با اشاره به اینکه مطالعات توسعه این بنادر آغاز شده است افزود: در نخستین اقدام در تلاش هستیم تا مالکیت این بنادر به سازمان بنادر و دریانوردی واگذار شود تا بتوان طرح های توسعه این سه بندر را دنبال کرد.
وی اضافه کرد: ایجاد مسیر دسترسی به کانال، ایجاد بارانداز و احداث پهلوگیر از جمله طرح های توسعه ای است که در کنار لایروبی این اسکله ها در دستور کار خواهد بود تا برای شناورهای تجاری حداقل 2 هزار تنی مناسب سازی شود.
وی همچنین با اشاره به پایان یافتن لایروبی اسکله بندر لاور ساحلی با اعتبار 52 میلیارد ریال، افزود: در این ارتباط لایروبی اسکله بندر محمد عامری نیز بزودی با اعتباری حدود ٨0 میلیارد ریال آغاز می شود.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

انتهای پیام /*

نظر شما