شناسهٔ خبر: 22589831 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انتخابات ریاست جمهوری شیلی به دور دوم کشیده شد

صاحب‌خبر -

خبرگزاری رویترز روزدوشنبه با انتشار این خبرگزارش داد: دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شیلی ماه آینده بین 'سباستین پینیه را '(Sebastian Pinera )و 'آلخاندرو گوییر' (Alejandro Guillier) خواهد بود.
بنابراین گزارش در انتخابات روز گذشته (یکشنبه) مردم شیلی برای تعیین رئیس جمهور این کشور از میان هفت نامزد به پای صندوق ها ی رای رفتند.
رویترز گزارش داد: با شمارش 98 درصد آرا، سباسیتن پینیه را، 67ساله و رئیس جمهوری پیشین شیلی توانست 36.6 درصد آرا را به دست آورد؛ گوییر، 64 ساله و سناتور چپ میانه نیز توانست تنها 22.7 درصد آرا را به خود اختصاص دهد .
رویترز افزود: در دور دوم انتخابات که قرار است در 17 دسامبر برابر با 26 آذرماه برگزار شود، رقابت نزدیکی بین پینیه را و رقیب وی گوییر پیش بینی می شود بویژه آنکه گوییر تلاش کند تا طرفداران دیگر نامزدهای شکست خورده در این دور از انتخابات را با خود متحد سازد.
بااین وجود پینیه را که بین سال های 2010 تا 2014 رئیس جمهوری شیلی بود، پس از اعلام راهیابی اش به دور دوم انتخابات، درپیروزی خود در این دور ابراز خوشبینی کرد.
' میچل باچِله' رئیس جمهوری کنونی شیلی بنابر قانون اساسی این کشور به دلیل دوبار تصدی پست ریاست جمهوری از نامزد شدن دراین دور از انتخابات منع شد.
باچله پیشتر و بین سال های 2006 تا 2010 میلادی رئیس جمهوری شیلی بود وی باردیگر در یازدهم مارس 2014 عهده دار این سمت شد.
اروپام **1302***1590
مترجم: بهروز وفاداری - انتشاردهنده: محمد حسن دوستارگان

انتهای پیام /*

نظر شما