شناسهٔ خبر: 22589725 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فرمانده انتظامی استان مرکزی:

۱۰ تیم انتظامی از استان مرکزی به مناطق زلزله‌زده غرب کشور اعزام شد

R41371/P1357/S6,73/CT11

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی گفت: ۱۰ تیم انتظامی در قالب ۴۰ نفر نیرو از ستاد فرماندهی انتظامی استان مرکزی به مناطق زلزله‌زده غرب کشور اعزام شده که شامل چهار تیم پلیس راهور، سه تیم تشخیص هویت و سه تیم پلیس آگاهی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سردار کیومرث عزیزی شامگاه یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مرکزی اظهار داشت: 10 تیم انتظامی در قالب 40 نفر نیرو از ستاد فرماندهی انتظامی این استان به مناطق زلزله‌زده غرب کشور اعزام شده که شامل چهار تیم پلیس راهور، سه تیم تشخیص هویت و سه تیم پلیس آگاهی است.

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی افزود: 90 نفر نیروی داوطلب هم به این مناطق اعزام شده و در مجموع تمام نیروهای اعزامی مایحتاج خود را برای 15 روز از استان مرکزی تهیه کرده و با خود برده‌اند و همچنین نیروهای انتظامی اعزام شده این استان تا زمان نیاز در مناطق زلزله زده غرب کشور مستقر هستند.

وی ادامه داد: در مجموع 170 نیروی متخصص به منطقه اعزام شده و برقرای امنیت در منطقه حادثه‌دیده از اولویت‌های اقدامات انتظامی است.

استان مرکزی در زمینه امدادرسانی به زلزله‌زدگان غرب کشور خوش درخشید

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی هم در این جلسه گفت: در هفته گذشته دو مرحله به منطقه کرمانشاه عازم شدیم و مشاهده کردیم که زلزله با شدت بالا و وسعت بالا شکل گرفته و تنها لطفی که شامل حال این عزیزان شده بود این بود که زلزله در مناطق کم جمعیت رخ داده وگرنه شرایط را به لحاظ تلفات انسانی بدتر رقم می‌زد.

سعید فرخی بیان کرد: سه شهر سرپل ذهاب، ازگله و تازه آباد بیشترین خسارت را دیده‌اند و تعداد زیادی از روستاها در یک وسعت زیاد از بین رفته‌اند  این در حالی است که خوشبختانه عمده بافت این منطقه تخریب 100 درصد نداشته اما باید نوسازی انجام گیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه اختلال بسیار جدی در زندگی مردم رخ داده، وجود سرمای شدیدی که به‌ویژه در شهرستان ثلاث وجود دارد و مشکلاتی که در رابطه با توزیع چادر وجود داشت سبب ایجاد سختی‌های بسیاری شده و زندگی در چادر هم سختی‌های خود را دارد که خوشبختانه استان مرکزی در زمینه امدادرسانی به زلزله‌زدگان غرب کشور خوش درخشید و در زمره نخستین استان‌هایی بود که در کمترین زمان به مناطق اعزام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی عنوان کرد: از روز چهارشنبه سیل کمک‌های مردم استان  به مناطق زلزله‌زده جاری شده و حضور و کمک‌رسانی عاشقانه مردم به هموطنان زلزله‌زده قابل تقدیر است.

فرخی خاطرنشان کرد: نخستین تیم برای امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده از استان مرکزی سه ساعت بعد از وقوع این حادثه بود و در حال حاضر چهار موکب در حال خدمات‌رسانی است.

وی اضافه کرد: زلزله غرب کشور یک عملیات تمرینی واقعی برای استان مرکزی بود که به بهترین شکل ممکن اجرا شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی تصریح کرد: پس از وقوع حادثه زلزله که در استان‌های متعددی از کشور احساس شد نشست مدیریت بحران در کمتر از یک ساعت در مرکز استان و سایر شهرستان‌های استان مرکزی برگزار شد و نخستین تیم‌های امدادی این استان در ساعت 1:50 بامداد 22 آبان ماه به محل حادثه اعزام شدند.

فرخی بیان کرد:  از زمان وقوع زلزله غرب کشور تاکنون اعزام نیرو، تجهیزات و کمک‌های مختلف از این استان به این مناطق ادامه داشته که هنوز هم ادامه دارد.

وی ادامه داد: کمک‌های امدادی در منطقه زلزله‌زده غرب کشور فراتر از حد نیاز زلزله‌زدگان است و امروز نوع نیاز آنها تغییر کرده و کمک‌ها باید هدفمند انجام شود و مهمترین اقدام این است که عملیات اجرایی در داخل استان ساماندهی شود تا بتوانیم اقدامات بهتری در آن مناطق ارائه دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما