شناسهٔ خبر: 22589498 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

ساخت ضریح جدید و مطهر امامزاده اسحاق ( ع) +تصاویر

ضریح جدید و مطهر امامزاده اسحاق ( ع) و خیر النسا (س) بعد از ساخت به محل نصب آن انتقال داده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  صبح شفت؛بقعه نقره ای رنگ امام زاده اسحاق و خواهرش خیر النسا در ارتفاع بیش از یک هزار متری از سطح دریا و بر قله ی سیاه کوه در بخش احمد سرگوراب در 25 کیلومتری غرب شهرستان شفت از جمله زیارتگاهها و از مناطق سرسبز و دیدنی گیلان است.
بقعه امامزاده اسحاق براساس شجره نامه موجود، مدفن فرزندان امام موسی کاظم (ع) است که بنای دو طبقه آن در دوره صفویه از سنگ و گل و چوب ساخته شده و دارای ارزش تاریخی است.
بام بقعه سراسر شیروانی است و دو گنبد کوچک کوتاه و بلند آن از دو سوی بام نمایان است. ضریح امامزادگان فلزی ، جدید و مشبک و شیشه‌بندی است .
برای بسیاری از اهالی گیلان که رفتن به مشهد دشوار است زیارت امامزاده اسحاق حکم زیارت مشهد الرضا را دارد و برای کسانی که از سایر نقاط ایران پابه این منطقه می گذارند علاوه بر زیارت بقاع متبرکه حکم توفیق اجباری برای بهره بردن از فضایی سبز و سرشار از زیبایی را دارد.
مطابق شجره نامه موجود، بقعه امامزاده اسحاق مدفن امامزاده اسحاق برادر امام رضا(ع) و خواهرش خیرالنسا(فاطمه خانم) خواهر حضرت معصومه(س) از فرزندان امام موسی کاظم (ع) می‌باشد .

انتهای پیام/

 

نظر شما