شناسهٔ خبر: 22589495 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شفت خبر داد

کشف 6 قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز در شفت

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شفت با اشاره کشف شش قبضه سلاح شکاری در این شهرستان از جمع آوری و تخریب ۶۱ عدد ادوات شکار و صید و کومه نما طی پایش و گشت مأموران یگان حفاظت خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا زمانی در گفتگو با صبح شفت با اشاره گشت و پایش یگاه حفاظت محیط زیست شهرستان شفت به منظور جلوگیری از صید و شکار غیرمجاز، اظهار کرد: این پایش ها در راستای تحقق وظایف سازمانی و در پی اعلام ممنوعیت شکار و صید پرندگان وحشی از سوی سازمان انجام می شود.

وی افزود: در عملیات گشت و پایش یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شفت شش قبضه اسلحه شکاری کشف و ضبط شد که از این تعداد یک اسلحه غیرمجاز بوده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت با اشاره به جمع آوری ۶۱ عدد ادوات شکار و صید پرندگان و کومه نما در سطح این شهرستان، گفت: این اداوات شامل تورهای هوایی، ماکت پلاستکی اردک، تورهای نامریی صید آبزیان، سالیک بوده است.

وی با بیان اینکه همچنین در این مدت ۱۳ قطعه پرنده و ماهی همانند خوتکا، مرغابی، ماهی قرقاول نیز کشف و ضبط شده است، خاطرنشان کرد: در طی این مدت سه بهله از پرندگان شکاری آسیب دیده نیز اعم دلیجه، جغد انبار و سنقر تالابی پس از تیمار در طبیعت رهاسازی شدند.

زمانی در ادامه تصریح کرد: با توجه به ممنوعیت شکار از همه شهروندان درخواست می شود از هرگونه شکار خودداری کنند در صورت مشاهده مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شفت با انها برخورد قانونی ار انجام می دهند.

انتهای پیام/

نظر شما