شناسهٔ خبر: 22589462 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار تهران: حل مشکلات جامعه نیازمند مدیران توانمند است

تهران ـ ایرنا ـ استاندار تهران با بیان اینکه حل مشکلات جامعه نیازمند مدیران توانمند و کارشناسان فعال، جدی و با انگیزه است، روزآمدی را لازمه مدیریت و فعالیت کارکنان در استانداری دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش روزدوشنبه ایرنااز استانداری تهران، محمدحسین مقیمی در دیدار با معاونان، مدیران کل، کارشناسان و کارکنان استانداری گفت: نقش استانداری ها در اداره کشور تعیین کننده است و نقش استانداری در استان همانند نقش ریاست جمهوری در کشور است.
وی با اشاره به مسئولیت مهم و سنگینی که به عهده استانداران و فرمانداران است افزود: استانداران ریاست حدود ٦٠ شورای استانی را در موضوعات مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی، آموزشی و سیاسی به عهده دارند .
مقیمی ادامه داد: مسائل ١٤ میلیون جمعیت استان تهران به تصمیم گیری های ما بستگی دارد و باید بپذیریم مسئول مشکلات مردم در هر بخش هستیم.
استاندار تصریح کرد: درست است که وزارتخانه ها،مجلس، قوه قضاییه و سایر نهادها در کشور وجود دارند اما هیچکدام اختیارات استانداری را ندارند و همه مسایل جاری و عملیاتی مردم را در شوراهای استانی تحت نظر داریم.
وی گفت:اگر عده ای مجبورند شب های خود را در کارخانه سپری کنند و برخی گرسنه بمانند یا کارتن خواب در خیابان داشته باشیم،مسئولیت آن با ما است چون مجموعه قوانین به گونه ای طراحی شده که این مشکلات باید حل شوند.
مقیمی با تاکید بر اینکه تکلیف داریم که مشکلات مردم را حل کنیم عنوان کرد:نسبت به همه نارسایی ها و مشکلاتی که مردم با آن مواجهند مسئولیم و به دلایل مختلف و علی رغم همه تلاش های انجام شده اما در استان از بسیاری شاخص های توسعه عقب هستیم.
وی با بیان اینکه حل مشکلات جامعه نیازمند مدیران توانمند و کارشناسان فعال، جدی و با انگیزه است، روزآمدی را لازمه مدیریت و فعالیت کارکنان در استانداری دانست و تصریح کرد:باید در جامعه به گونه ای رفتار کنیم که متناسب با رفتار پسندیده در نظام جمهوری اسلامی باشد و ملاک بسیاری از مردم حکومت امیرالمومنین(ع) است.
مقیمی با تاکید بر اینکه پاکدستی و رعایت شئونات اخلاقی و اسلامی از ابتدایی ترین مسایلی است که در مدیریت و ارائه خدمت در نظام جمهوری اسلامی باید مورد توجه باشد عنوان کرد:فرمانداران و بخشداران نیز باید شایستگی لازم برای انجام مسئولیت و ارائه خدمت داشته باشند و سیاست های دولت را کامل اجرا کنند و امید به آینده و رضایتمندی برای مردم ایجاد کنند.
وی تامین امنیت در همه زمینه ها را برای مردم مهم دانست و گفت: نباید به نام امنیت آزادی مردم محدود شود و در چارچوب قوانین و ضوابط مردم از آزادی سیاسی و سایر بخش ها برخوردار باشند.
استاندار تهران تقسیم عادلانه ثروت و رفاه را یکی از ابعاد مهم اقتصادی در جامعه دانست.
مقیمی حفظ آبرو و عزت در حل مشکلات مردم را ضروری برشمرد و تاکید کرد: نگذاریم حق کسی ضایع شود و تبعیض را کنار بگذاریم.
وی در پایان سخنانش به آیین نامه و مقررات مربوط به ساخت و ساز و لزوم مقاوم سازی ساختمان ها اشاره کرد و گفت: براساس مصوبه مجلس سالانه ١٠ درصد خانه های روستایی باید ایمن سازی شوند و از بعد زلزله بم باید این مصوبه اقدام می شد و فرمانداران و بخشداران باید مردم را به استفاده از وامی که به این منظور در روستاها اختصاص یافته ترغیب کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: محمد بیدارمنش انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/6139 / 1539

انتهای پیام /*

نظر شما