شناسهٔ خبر: 22589395 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

بست‌نشینی یاران احمدی‌نژاد یک اقدام برنامه‌ریزی شده بود؟

صاحب‌خبر -

حاشیه‌های دولت گذشته، تمامی ندارد و هربار با یک حرکتی نمایشی و پر سر و صدا، به صدر اخبار می‌آیند.

نامه نیوز نوشت: حسین نجابت، نماینده سابق تهران دراینباره می‌گوید: به این موضوع از زاویه‌ای دیگر نگاه کنیم. در حال حاضر مملکت دچار بلیّه زلزله است؛ مسائل مرتبط با تحریم‌ها و مسائل و مشکلات اقتصادی وجود دارد که کل نظام با آن درگیر است. معتقدم هر قصدی که آقای بقایی و یا همراهان‌شان داشته‌اند، دچار یک اشتباه محاسباتی شده‌اند. اکنون وقت این اقدامات نیست.

وی افزود : به نظرم رسانه‌ها هم نبایستی به این موضوع بپردازند. در این شرایط ما نیاز به همدلی داریم و حاشیه از هر جنس که باشد، چه در حوزه ورزش چه در حوزه سیاست، همان‌طور که آقای رئیس‌جمهور هم در هیأت دولت گفتند، اینها را باید کنار بگذاریم یا حداقل در شرایط فعلی کنار بگذاریم. بنابراین پرداختن به این مسئله و تحلیل انگیزه این گروه موجب می‌شود رسالت رسانه‌ای را که بر دوش رسانه‌هاست، بر زمین بماند. بایستی از کنار اینها به طور عادی عبور کنیم.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، در ادامه افزود: به هر حال هر انگیزه و تحلیلی که پشت عمل این آقایان باشد، در شرایط کنونی، فرصت پرداختن به آن نیست. ممکن است اعتراضاتی به دستگاه قضایی داشته باشند، باید مورد رسیدگی قرار گیرد؛ اما بست‌نشستن آخرین گزینه است؛ وقتی افراد مستأصل می‌شوند دست به این اقدام می‌زنند.

وی افزود: اگر بخواهیم مسائل و مشکلات کشور را به دو گروه اصلی و فرعی تقسیم کنیم، این ماجرا فرعی است و نباید چندان بدان پرداخت. چراکه وقتی در رسانه‌ها منعکس می‌شود و به شکل خبر در می‌آید، موجب موضع‌گیری مردم می‌شود.

این فعال سیاسی اصول‌گرا در پایان اظهار داشت: وقتی کسی اقدام به بست‌نشینی می‌کند، حتماً از پیش برنامه‌ریزی کرده است، این نیست که ابتدا به ساکن دست به بست‌نشینی بزند. بست‌نشینی در تاریخ ما ریشه‌دار است و دارای یک فرهنگ است. ممکن است آقای بقایی در روند رسیدگی به پرونده خودشان، اعتراضی داشته باشند، بایستی به اعتراض ایشان رسیدگی شود. در گذشته هم ایشان به بازداشت طولانی مدت خودشان اعتراضاتی داشتند. بیان اعتراض به شکل کنونی و بست‌نشستن، متناسب با شرایط فعلی کشور نیست. ما در حال گذار هستیم، در بحث سیاست خارجی کشور، با مسائل جدی روبرو هستیم که نیاز به همدلی و انسجام ملی دارد.

نظر شما