شناسهٔ خبر: 22589372 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ناصری: شفاف سازی به نفع فراکسیون امید است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه انتشار اسامی فراکسیون امید به نفع خود این فراکسیون و اصلاح‌طلبان است،گفت: شفاف سازی نفع فراکسیون امید است.

صاحب‌خبر -

عبدالله ناصری در گفت‌وگو با ایسنا درباره انتشار اسامی اعضای فراکسیون امید، اظهار کرد: من با هر حرکت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی غیرشفاف به تمام معنا مخالفم بنابراین معتقدم که یک آگهی مناقصه در بخش اقتصادی چه اسامی فراکسیون امید باید شفاف در معرض نگاه همگان قرار بگیرد. متاسفانه یک ویژگی عمومی در کشور وجود دارد که ملکه رفتاری ما شده و آن هم پنهان‌کاری است و این یکی از ویژگی‌های عمومی ایرانیان است که البته امری مذموم و ناپسند است. کنش‌گران سیاسی و اجتماعی برجسته باید با این ویژگی که در سطوح مختلف کشور وجود دارد مقابله کنند.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا انتشار اسامی فراکسیون امید، کمکی به اصلاح‌طلبان می‌کند، خاطرنشان کرد: من معتقدم کمک کردن یا نکردن آن هیچ فرقی نمی‌کند. مهم این است این باور غلط یعنی پنهان‌کاری در جامعه سیاسی ما از بین برود. ممکن است انتشار این اسامی هزینه‌هایی هم داشته باشد ولی کسی که وارد عرصه سیاسی می‌شود باید هزینه‌های آن را هم پرداخت کند. معاون اول رییس‌جمهور پیشین به حدود 170 نماینده مجلس پول داده بود تا آنها برای انتخابات هزینه کنند. بسیاری از شخصیت‌های سیاسی از جمله اصلاح‌طلبان گفتند که باید این اسامی منتشر شود حتی اگر یک نفر از آنها اصولگرا بوده و 169 نفر اصلاح‌طلب باشد اما فردی که این پول‌ها را داده بود راهی زندان شد و هیچ وقت این اسامی منتشر نشد.

این عضو بنیاد باران با اشاره به اینکه ساده‌ترین نتیجه این عمل بی‌اعتمادی جامعه به ارگان‌های حکومتی است، تصریح کرد: در جریان کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه این بی‌اعتمادی را دیدیم. مردم بیش از آنکه به نهادهای رسمی اعتماد کنند به نهادهای مدنی و شخصیت‌های مرجع اعتماد کردند. باید از اینکه اعتماد مردم به نهادهای حاکمتی یا حکومتی کم شده است درس عبرت گرفت. دلیل آن هم این بوده که باور مردم این است که نهادها حکومتی هیچگاه با آنها شفاف نبودند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا تاکنون اسامی فراکسیون امید منتشر نشده است، گفت: من نمی‌دانم زیرا در فراکسیون حضور ندارم اما به عنوان یک شهروند اصلاح‌طلب هیچ توجیهی نمی‌توانم  بیاورم و خود را قانع کنم که این اسامی منتشر نشود. نمی‌دانم چه نگرانی از این مساله وجود دارد و دوستان فراکسیون امید چه توجیه قانع‌کننده‌ای برای خود دارند.

ناصری ادامه داد: افراد زیادی از طریق لیست امید وارد مجلس شدند اما مسیر دیگری انتخاب کردند. واقعیت این است که اعضای فراکسیون امید زیر 100 نفر هستند. وقتی این اسامی منتشر شود فراکسیون بر اساس دارایی‌ها و موجودی خود در مجلس رفتار کرده و همچنین افراد در معرض افکار عمومی قرار می‌گیرند و برای انتخابات 98 هم رصد می‌شوند. به نظر من انتشار این اسامی از این جهت به نفع خود فراکسیون امید هم است.

انتهای پیام

نظر شما