شناسهٔ خبر: 22589302 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

جنگ و ناامنی در "غور افغانستان" صدها خانواده را آواره کرده است

خبرگزاری میزان- حضور طالبان و داعش در ولایت غور منجر شده است که برخی از ساکنان این ولایت خانه و کاشانه خود در ترک کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان،  آتش جنگ و ناامنی‌های گسترده در غور سبب شده تا شهروندان از مناطق مختلف غور به هرات آواره شوند، این آوارگان به دلیل حملات طالبان و گروه داعش در غور بر خانه‌ها و به آتش کشیدن اموال آنها به ولایت همسایه خود هرات پناه آوردند، درحال حاضر این خانواده‌ها در شرایط دشواری در هرات بسر می‌برند.

پیرمحمد یک تن از بزرگان قومی که خود همراه با نیمی از اقوام خود به هرات آواره شده است، گفت: طالبان و داعش آنها را تهدید می‌کردند که باید با طالبان و داعش بپیوندند و همکاری کنند در غیر آن کشته خواهند شد.

محمد ناصر غوری مسوول شورای آوارگان غور در هرات گفت: از آغاز سال تاکنون به دلیل تهدیدهای مخالفین مسلح، طالبان و داعش بیش از 300 خانواده غوری به دلیل ناامنی‌ها به هرات آواره شدند که این روند ترک خانه‌ها از سوی خانواده‌های غوری در حال افزایش است.

محمد جاوید نادم رئیس اداره مهاجرین در هرات بر این تاکید دارد که میزان کمک های اداره آنها پایین است و در حال حاضر کمک‌های رسیده به این اداره از سوی موسسات خصوصی و خارجی صورت گرفته است که این کمک‌ها در مواقع اضطراری استفاده خواهد شد وتا هنوز از سوی دولت کمکی برای آوارگان در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: اما با وجود کم بودن کمک‌ها در این اداره ، پس از بررسی‌های اداره انها به آوارگان داخلی در هرات همکاری صورت می‌گیرد.

در سالهای اخیر هرات شاهد سرازیر شدن آوارگان داخلی از ولایت های همجوار است که به دلیل ناامنی‌ها‌، جنگ و خشکسالی به هرات آمدند، که خیلی از این آوارگان تا هنوز بی سرپناه و حتی امکانات اولیه برای زندگی را هم ندارند.

/انتهای پیام/

نظر شما